تبدیل روش انتقال سنتی آب کشاورزی به مدرن در شهرستان ایذه

مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: به‌منظور کاهش مصرف آب کشاورزی، انتقال سنتی آب در این شهرستان به مدرن تبدیل می‌شود.

به گزارش ایزنا، ایرج الماسی با تبریک فرارسیدن هفته دولت و با اشاره به حرکت‌های نوین در کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: همزمان با طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به دشت ایذه، کار مطالعه و نقشه‌برداری 18 هزار هکتار از اراضی دشت مرکزی جهت آبیاری تحت فشار آغاز شده است.

وی افزود: ساماندهی آب‌های شالی‌کاری مناطق دنباله‌رود از جمله سادات حسینی، از محل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سطح شهرستان صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به همکاری صندوق توسعه ملی در اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی کشتارگاه خاطرنشان کرد: با همکاری این صندوق مبلغ 35 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز برای یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور جذب و این طرح در منطقه تکاب شهرستان ایذه اجرایی خواهد شد.

الماسی اضافه کرد: جذب بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث طرح‌های صنعتی به‌ویژه دامداری و احداث مرغداری صنعتی از دیگر اقدامات صورت گرفته‌ای بود که توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه باغات در حاشیه رود کارون و سد کارون 3 و توجه به ظرفیت‌های آبی موجود در اطراف این سد بزرگ، ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای توسعه باغات این منطقه از شهرستان ایذه صورت گرفته و اقدام برای تکمیل شبکه‌های برق مورد نیاز و احداث ایستگاه‌های پمپاژ در این محل به انجام رسید.

الماسی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته به‌منظور ساماندهی آبیاری و جلوگیری از هدر رفتن آب در منطقه بوده و در پی این اقدامات، تبدیل آبیاری‌های سنتی به مدرن و تحت فشار از جمله برنامه‌های مهم بوده است.

وی در ادامه گفت: بیش از پنج کیلومتر کانال‌کشی برای تبدیل آبیاری سنتی به روش‌های مدرن صورت گرفته و برای جلوگیری از پرت آب، ساخت کانال‌های بتنی در اولویت کاری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در این اداره خاطرنشان کرد: افتتاح چند پروژه در سطح شهرستان پیش‌بینی شده که افتتاح مرغداری در منطقه چهارتنگ و پرواربندی گوساله در روستاهای نوترگی، هلایجان و بی‌بی‌گل مرده از جمله آنها خواهد بود.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *