با توجه به کمبود اعتبار نتوانسته‌ایم به استاندار جهانی ایمنی برسیم

شهردار ایذه گفت: با توجه به کمبود اعتبار و بضاعت شهرداری، در بخش ایمنی و آتش‌نشانی فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی داریم.

به گزارش ایزنا، مهران باباپور مراسم روز ایمنی و آتش‌نشانی و تجلیل از آتش‌نشانان این شهرستان با گرامی داشت و تبریک این روز به همه زحمت‌کشان این عرصه اظهار کرد: آتش‌نشانی جایگاه مردانی است که جان خود را به آغوش آتش گذاشتند تا به مردم آسیبی وارد نشود.

وی افزود: سال گذشته در روز آتش‌نشان وعده به پیشرفت این نهاد در شهرستان داده شد ولی به‌دلیل بضاعت کم شهرداری ایذه در داشتن اعتبار متاسفانه نتوانسته‌ایم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

شهردار ایذه با اشاره به وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر ایذه گفت: برای 125 هزار نفر از جمعیت شهر ایذه تنها یک ایستگاه ارائه خدمات می‌کند و برای پیشرفت این خدمات اقداماتی برای افزایش تعداد ایستگاه انجام شد که از این رو عملیات اجرایی برای تاسیس ساختمان شماره 2 آتش‌نشانی انجام شده است.

باباپور اضافه کرد: ایستگاه تازه تاسیس شعبه دیگر آتش‌نشانی، واقع در انتهای خیابان امام خمینی(ره) و جنب استادیوم است که هرچند زمان کمی از آغاز ساخت آن می‌گذرد ولی پیشرفت 60 درصدی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت جذب اعتبار می‌توان در این زمینه خدمات بیشتری را ارائه کرد تصریح کرد: در 6 ماه گذشته حدود 100 میلیون تومان تجهیزات برای خدمات ایمنی شهرستان خریداری شده است.

باباپور با اشاره به رخ‌دادن 624 مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال تا به امروز خاطرنشان کرد: 210 مورد از این اتفاقات در مناطق روستایی بوده، ولی با وجود اینکه ارائه خدمات برای روستاها بر عهده شهرداری نیست سازمان آتش‌نشانی شهر ایذه برای احترام به ارزش‌های انسانی و خدمت‌گذاری اقدام به خدمت‌رسانی در این مناطق کرده است.

** با توجه به تمام کاستی‌های موجود در شهرستان، تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان آتش‌نشانی شهر ایذه جای تقدیر دارد.

در این بین با وجود خدمات ارزنده این سازمان در سطح شهرستان، بازهم خلا وجود نیروهای آموزش دیده و حرفه‌ای احساس می‌شود.

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته برای تجهیز این نهاد در شهر ایذه و باتوجه به افزایش بسیار زیاد ساختمان‌های چندین طبقه و مرتفع، عدم وجود تجهیزاتی مانند شیلنگ‌هایی که در صورت رخ‌دادن حادثه تا طبقات بالایی این ساختمان‌ها را پوشش دهند بسیار احساس می‌شود.

در این بین، کوهستانی بودن شهرستان ایذه و وقوع انواع اتفاقات از جمله آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، کمبود تعداد دستگاه‌ها و ماشین‌های اطفا حریق از جمله نیازهایی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

عدم وجود تیم‌های نجات در کوهستان، غریق نجات و تجهیزات غواصی نیز از جمله کمبودهای سازمان آتش‌نشانی شهرستان ایذه است که با توجه به کمبود اعتبارات و بضاعت شهرداری این شهر، حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان استانی در جهت رفع آنها را می‌طلبد.

انتهای پیام/72026/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *