لزوم تشکیل هیئت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حامی محیط زیست خوزستان

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست خوزستان خواستار تشکیل هیئت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حامی محیط زیست این استان شد.

به گزارش ایزنا؛ هژیر کیانی با درخواست از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پیوستن به تشکل‌های مردمی پایش محیط زیست خوزستان اظهار کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی آورده و به‌دلیل مسائل متعدد، محیط زیست استان خوزستان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند تا بتوانیم به حفظ و نجات آن کمک کنیم.

وی افزود: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران می‌توانند در انعکاس مسائل محیط زیستی و تلاش برای آگاهی بخشی به جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست خوزستان با انتقاد از رویکرد صدا و سیمای استان گفت: با وجود مکاتبه با مدیرکل این مرکز در خوزستان برای یک نشست مشترک با حضور 40 انجمن محیط زیست استان و بیان مسائل و راهکارها، متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

کیانی با درخواست از علاقمندان و مردم خوزستان برای پیروی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای پایش عملکرد مسئولان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی ستادی که به‌منظور پیگیری این فرامین تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: مردم برای ارسال گزارش‌های خود مبنی بر کم توجهی مسئولان متولی محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه محیط زیست انسانی از قبیل شهرداری و سایر نهادها و نیز تخریب‌های صورت گرفته توسط سودجویان و زمین‌خواران، به نشانی پایگاه اینترنتی شبکه سازمان‌های مردمی محیط زیست خوزستان www.enngo.ir مراجعه و در فرم مخصوصی که به‌همین منظور تهیه شده گزارش‌های خود را ارسال تا از طریق شبکه پیگیری و نتایج در همین پورتال اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول اضافه کرد: به‌زودی لینک پایگاه نام نویسی و عضویت مجمع خبرنگاران و روزنامه‌نگاران محیط زیست در سایت شبکه محیط زیست خوزستان درج خواهد شد.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه بسیار تاثیر‌گذاری وجود دارد یادآور شد: در صورت فعال شدن و دعوت از استعدادها و سرمایه‌های بخش‌های مختلف می‌توان به نجات محیط زیست و زیست‌کره امیدوار بود.

وی در پایان گفت: هنرمندان می‌توانند در این راه تاثیر قابل توجه و نتیجه بخشی داشته باشند و شبکه محیط زیست استان برای تشکیل مجمع هنرمندان حامی محیط زیست استان نیز در آینده نزدیک پیشنهاد و برنامه دارد.

انتهای پیام/فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *