«ما جاده ایمن می‌خواهیم» طومار جدید جامعه علمی و فرهنگی ایذه و باغملک در فضای مجازی

جامعه علمی و فرهنگی شهرستان‌های ایذه و با غملک با جمع‌آوری طومار در فضای مجازی با نام «ما جاده ایمن می‌خواهیم» خواهان توجه مسئولان کشوری به وضعیت اسف‌بار جاده خوزستان به اصفهان شدند.

به گزارش ایزنا، هر روز در رسانه‌های مختلف کشوری شاهد اعلام خبرهای ناگوار در سطح جاده‌های کشور هستیم، اما نکته قابل تامل و اسف‌بار قرار داشتن تصادفات محور اهواز ـ ایذه به اصفهان در بین اکثر گزارش‌های منتشره است.

این جاده که همواره به‌عنوان محل تردد هزاران نفر از مردم استان خوزستان و کشور است، یکی از شاه‌راه‌های اقتصادی متصل کننده استان خوزستان به استان‌های مرکزی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری و اصفهان به حساب می‌آید.

شاید با یک حساب سر انگشتی بتوان کشته و زخمی شدن 11 نفر از شهروندان ایذه‌ای که از یک هفته گذشته که تا به امروز صورت گرفته را به‌عنوان نمونه‌ای از حوادث ماهانه و سالانه این محور در نظر گرفت.

جاده‌ای که سال‌ها مسافران مسیر چند ساعته را به مقصد ابدیت می‌فرستد، راهی که حق مسلم استان خوزستان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های صنعتی کشور است.

متاسفانه در کنار کم توجهی‌های صورت گرفته از طرف مسئولان ارشد کشوری راه و شهرسازی از گذشته تا کنون، تنها تحول و تغییر این مسیر افزایش تعداد تلفات جاده‌ای و تلخ شدن کام بسیاری از هموطنان در این جاده پر خطر شده است.

چندی‌ست که فعالان فرهنگی، اجتماعی و علمی شهرهای استان خوزستان از جمله شهرستان‌های ایذه و باغملک با راه‌اندازی کمپین‌های مربوط به جاده، خواهان رساندن خواسته‌هایشان به گوش مسئولان امر در سطح کشور هستند.

این افراد در ابتدا با راه‌اندازی کمپین‌های متعدد با نام « کمپین‌های جاده مرگ» اعتراض خود را نسبت به وضعیت پر خطر در جاده‌های استان خوزستان و ایذه به اصفهان را اعلام کرده بودند و در روزهای اخیر به‌دلیل افزایش تعداد تصادفات و تلفات در این محور در پیامی با متن «ما جاده 4 بانده می‌خواهیم» از طریق نوشتن نام خود در زیر این نوشته خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان کشوری به وضعیت این جاده مرگبار و اقدام برای ایمن سازی و چهار بانده کردن آن هستند.

در این درخواست که در اکثر گروه‌های فضای مجازی در حال انتشار است، تا کنون نام بیش از دو هزار نفر از شهروندان شهرهای ایذه، باغملک، دهدز، قلعه تل، صیدون و… به چشم می‌خورد.

این افراد و سایر شهروندان خوزستانی از مسئولان متولی این امر درخواست پیگیری برای وسیع و ایمن‌تر کردن عرض جاده اهواز، باغملک و ایذه به استان‌های مرکزی برای کاهش خطرات و افزایش سلامت مسافرت‌ها را دارند.

این در حالی‌ست که وزارت آب و نیرو با احداث سدهای مختلف از جمله کارون 3 و 4 و شهید عباسپور مسجدسلیمان می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران در بخش جاده‌سازی معرفی کند تا این شهرستان‌ها که با وجود داشتن این سدهای عظیم در داشتن آب 24 ساعته و برق بدون مشکل دچار مشکل هستند، بتوانند از ظرفیت‌های خدماتی این ارگان استفاده کنند.

فارس/

بدون دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *