خوزستان از مصیبت مزمنی به نام محرومیت رنج می‌برد

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها ضمن انتقاد از عملکرد یکساله شورای عالی استانها، گفت: متأسفانه افرادی بر مبنای مناسبات دوستانه و رفاقتی با حقوق‌های دارای شبهه قانونی جایگزین آنها شده‌اند.

به گزارش ایزنا؛ مجاهد مقصودی در جریان بیست و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به عملکرد یکساله شورای عالی استانها در یکسال گذشته، اظهارداشت: این نهاد وظایف و اختیارات فوق‌العاده مهمی را در راستای رفع تبعیض در برنامه‌های رفاهی و عمرانی استانها دارد ولی مروری بر فعالیت یکساله گذشته شورای عالی استانها نشان می‌دهد که این نهاد روندی مأیوس کننده را داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد غیرقابل قبول شورای عالی استانها در یکسال گذشته ما نه تنها نتوانسته‌ایم به وظایف اصلی خود جامه‌عمل بپوشانیم بلکه کارکردهای قابل توجه این نهاد را نیز به حاشیه برده‌ایم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها گفت: به طور قطع اعضای شورای عالی استانها بخاطر دارند که هدف راهبردی در تغییرات بوجود آمده در هیأت رئیسه مطالبه وضعیت جدید مبنی بر ارتقای جایگاه و دست یافتن به افق‌های جدید بوده است ولی آنچه که اتفاق افتاده متاسفانه براساس هیچ نقشه راه مشخصی و استراتژی مبتنی بر رویکرد علمی نبوده است.

وی گفت: به عنوان نمونه، شورای عالی استانها به دلیل بی‌تدبیری‌ها متأسفانه از حضور بخشی از کارشناسان زبده کشوری محروم شد و افرادی بر مبنای مناسبات دوستانه و رفاقتی با حقوق‌های دارای شبهه قانونی جایگزین آنها شدند. اعتبارات پس‌انداز شورا صرف امور جاری و غیر زیربنایی شد به نحوی که خالی شدن خزانه هیأت رئیسه، آینده را نیز با چالش مواجه خواهد نمود.

مقصودی گفت: در هیچ یک از اجلاس‌هایی که در یکسال گذشته داشتیم حتی یک وزیر و یا مسئول بلندپایه در اجلاس شرکت ننمودند و این در حالی بود که وعده‌هایی مبنی بر صف کشیدن وزرا و مسئولین جهت حضور در شورای عالی استانها مطرح شده بود. و علیرغم شعارهایی که در خصوص عمق روابط با دولت مطرح شده بود متأسفانه در یکسال گذشته نتوانستیم هیچ طرحی را در صحن هیأت دولت تصویب کنیم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز هر از چندگاهی شاهد محدودتر شدن اختیارات شوراها هستیم و ده‌ها موضوع دیگر؛ ولی باید ببینیم و بدانیم که آیندگان راجع به رفتار ما چگونه قضاوت خواهند نمود!

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات استان خوزستان گفت: متاسفانه بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی باید اعتراف کرد که استان شهید پرور خوزستان که همواره نوک پیکان تحولات تاریخی و مقاومت ایران بوده است از مصیبت مزمنی به نام محرومیت رنج می‌برد.

مقصودی بیان داشت: استان خوزستان با تأمین بیش از 60 درصد از منابع نفتی و گازی کشور چرخه‌های توسعه کشور را به گردش در می‌آورد اما جای تعجب دارد که خود زیر بار این چرخ‌ها له می‌شود و شهرهای استان دست به گریبان محرومیت‌اند. خوزستانی که جنگ دیده ویران شد، مردمانش جلای دیار کردند اما بعد از سربلندی در جنگ 8 ساله و دفاع مقدس، تاکنون و بعد از گذشت بیش از 2 دهه از جنگ تحمیلی روی خوش توسعه را ندیده‌اند و نارضایتی عمومی به بار آورده است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها در ادامه با اشاره به برخی دیگر از مشکلات استان خوزستان تصریح کرد: ریزگردها راه و تنفس مردم خوزستان بسته است، جوانان خوزستانی با تحصیلات متنوع و عالیرتبه با بیکاری گسترده در سراسر استان دست و پنجه نرم می‌کنند.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *