برگزاری نخستین دوره آموزشی محیط زیست جوامع محلی تالاب میانگران ایذه

نخستین دوره آموزشی محیط زیست جوامع محلی تالاب میانگران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایزنا، دوره آموزش محیط زیست جوامع محلی تالاب میانگران از ابتدای این‌ماه در روستاهای پرچستان شهرستان ایذه با مشارکت خوب مردم در حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، سید رضا حسینی بخشدار مرکزی ایذه، هژیر کیانی دبیر دوست‌داران محیط زیست شهرستان ایذه و با آموزش‌های محسن خیراللهی آغاز شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در حاشیه بازدید از این دوره آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه ضمن ابراز خوشحالی از مشارکت مردم خوب این روستاها و تاکید بر تداوم آموزش‌های محیط زیست اظهار کرد: تالاب میانگران و ثروت‌های دیگر طبیعی این منطقه با مشارکت مردم می‌تواند در پایداری توسعه منطقه و حفظ این ثروت‌های عمومی موثر باشد و امیدواریم به کمک مردم منطقه بتوانیم از این دارایی‌های خدادادی به نحو شایسته حفاظت کنیم و مردم نیز با بهره‌برداری اصولی از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری ایذه خاطرنشان کرد: می‌شود با ساماندهی، حفظ و ایجاد زیرساخت‌ها هم محیط زیست را حفظ و زمینه بهره‌مندی مردم را فراهم کرد که این مهم جز با مشارکت مردم محقق نخواهد شد.

* ارزش‌های تالاب میانگران برای توسعه پایدار منطقه کم‌نظیر است

بخشدار مرکزی ایذه نیز با حضور در این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه ضمن ابراز امیدواری برای تداوم آموزش‌ها اظهار کرد: اینکه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد که از جنس خود مردم بوده پیشگام آموزش‌های محیط زیستی هستند نوید بخش آینده‌ای خوب برای حفظ محیط زیست است.

سید رضا حسینی با اشاره به شرایط و مسائل محیط زیست کشور تصریح کرد: ارزش‌های تالاب میانگران برای توسعه پایدار منطقه کم‌نظیر است و امیدواریم این آموزش‌ها زمینه‌ساز مشارکت مردم برای بهبودی وضعیت تالاب و اجرای طرح‌های ساماندهی شود.

*ابراز رضایت از سطح آگاهی بومیان تالاب از این ثروت

مدیر آموزش اداره کل محیط زیست استان خوزستان که به‌عنوان مدرس این کارگاه دعوت شده بود، پس از پایان این کارگاه هم‌اندیشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: خوشبختانه سطح آگاهی مردم در راستای مسائل محیط زیست و تالاب میانگران در وضعیت خوبی است و این می‌تواند به تداوم اجرای این نوع آموزش‌ها کمک کند، زیرا برخی نظرات شرکت کنندگان در حد تحلیل‌های یک کارشناس بود.

*امیدواریم با مشارکت مردم حمایت سازمان‌های بین‌المللی را جلب کنیم

دبیر انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست ایذه در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این‌دوره اظهار کرد: حضور مسئولان در این برنامه‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد انگیزه می‌دهد تا با تلاش بیشتری این دوره‌ها را برگزار کنند.

هژیر کیانی  افزود: امیدواریم با افزایش سطح آموزش‌ها و جلب مشارکت مردم بتوانیم حمایت سازمان‌های بین‌المللی را برای ساماندهی و اجرای طرحی جامع برای تالاب میانگران و بندون جلب کنیم.

*این دوره آموزشی برای خانم‌ها و آقایان در روستاهای پرچستان توسط انجمن مردم نهاد دوست‌داران طبیعت و محیط زیست ایذه، با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و با همکاری پایگاه‌های بسیج روستاهای یاد شده برگزار شد و تا پایان آذرماه برای دانش‌آموزان، دانشجویان، کشاورزان و زنان خانه‌دار روستاهای حاشیه تالاب ادامه خواهد داشت.

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *