عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی اخیر هنوز تایید نشده است/ در صورت احراز قصور و سهل‌انگاری با عوامل آن برخورد قضایی خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه گفت: هنوز هیچ مدرکی دال بر عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی اخیر که منجر به فوت یکی از پزشکان این شهرستان شد، به دست نیامده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
به گزارش ایزنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، فیصل مزرعه اظهار داشت: در حادثه آتش‌سوزی روز دوشنبه که بر اثر انفجار در طبقه پنجم یکی از آپارتمان‌های شهرستان ایذه رخ داد، خانم دکتر «ن.م» متخصص دندانپزشکی در آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: پس از وصول خبر و هماهنگی صورت گرفته، بازپرس دادسرا به‌همراه مامورین پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و تحقیقات خود را به‌عمل آوردندُ بر اساس گزارش ها و تحقیقات به عمل آمده و اظهارات برخی از شاهدان حاضر در محل وقوع حادثه که خود ناظر آتش‌سوزی بوده‌اند، متوفی تا زمان حضور مامورین آتش‌نشانی زنده بوده و طلب استمداد و کمک می‌کرده است.
مزرعه در خصوص احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی، گفت: ما همه فرضیه‌ها را مطرح کردیم و فرضیه عمدی بودن نیز از همین فرضیه هاست اما اظهار نظر در این خصوص تا قبل از تکمیل تحقیقات و وصول نظرات پزشک قانونی استان و کارشناس حوادث آتش‌سوزی که از استان دعوت شده است، ممکن نیست.
وی افزود: حادثه بسیار تلخ و آزار دهنده بود و ما نیز از این حادثه متاثر شدیم، اما موضوعات و پرونده‌های قضایی پیچیدگی‌های خودش را دارد، نباید شتاب‌زده و احساسی عمل کرد تا در تشخیص دچار اشتباه نشد، در هر حال این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با جدیت در حال بررسی موضوع هستند.
دادستان عمومی و انقلاب ایذه با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر قصور آتش‌نشانی، تصریح کرد: علت وقوع حادثه در حال بررسی است، یکی از کارشناسان رسمی از استان دعوت شده است که به‌همراه بازپرس پرونده و مامورین تشخیص هویت پلیس آگاهی از محل وقوع حادثه بازدید کرد اما هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: تا قبل از وصول نظر کارشناس و تعیین علت تامه وقوع حادثه و عمدی یا غیر عمدی بودن آن، و نیز تا قبل از وصول نظریه پزشکی قانونی استان و تعیین علت تامه مرگ، شناسایی و اخذ اظهارات شاهدین حادثه و تکمیل تحقیقات پرونده، امکان اظهار نظر قطعی وجود ندارد.
مزرعه ادامه داد: قطعا در صورت احراز قصور و سهل انگاری ماموران آتش‌نشانی و شهرداری، دادسرا بدون هرگونه مسامحه‌ای و باتوجه به صراحت ماده واحده قانون خودداری از کمک به مصدومین و مخاطرات جانی و دیگر مستندات قانونی، حتی در صورت احراز عمدی بودن آتش‌سوزی، به‌طور جدی و قاطع برخورد قضایی خواهدکرد تا دیگر شاهد تکرار این‌گونه حوادث نباشیم و مسئولان امر باید توجه کنند که در هر موقعیتی باید وظایف خودشان را به‌نحو درست انجام بدهند.
وی افزود: مسئولان آتش‌نشانی باید این نکته را فراموش نکنند که عمدی بودن آتش‌سوزی نیز نمی‌تواند نافی مسئولیت آنها و شهرداری باشد.
مزرعه با بیان این که دستگاه قضایی هیچ‌وقت حقیقت را فدای مصلحت نمی‌کند، گفت: دادسرای ایذه با هرکس که قانون را نقض کند در هر سمت و مقام و مسئولیتی که باشد والبته درچهارچوب قانون برخورد می‌کند.
وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت دو نفر از اعضای شورای شهر در چند روز گذشته به دلیل ارتباط با این حادثه، گفت: هر چند این‌حادثه موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و این نیز حکایت از نوع‌دوستی شهروندان عزیز این  شهرستان و قدردانی آنها از زحمات آن پزشک فقید دارد، اما از مردم انتظار می‌رود که به برخی شایعات پیرامون حادثه که متاسفانه بعضا هدایت شده است، توجه نکنند و به دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی شهرستان که همواره حامی حقوق مردم عزیز بوده اعتماد کنند.
مزرعه خاطر نشان کرد: مردم شریف ایذه مطمئن باشند که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی شده با همه مقصرین  یا عاملین حادثه به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *