برخورد با متخلفان بیمارستان اشرفی خمینی شهر/مشکل صورت کودک ایذه ای حاد نیست

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر گفت: در خصوص واقعه صورت گرفته در بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایزنا و به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: صبح امروز از رئیس بیمارستان اشرفی در دفتر معاونت دادستانی پیرامون واقعه صورت گرفته تحقیقات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه دستور احضار پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی، خانواده بیمار 5 ساله صادر شد، گفت: با حضور و شنیدن شدن اظهارات مادر کودک 5 ساله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تکمیلی از متخلفان شروع خواهد شد.

کریمی با تأکید بر اینکه به صورت همزمان پرونده‌ای مجزا در دادسرای نظام پزشکی شهرستان تشکیل شده است، افزود: مراجع قضایی و مسئولان شهرستان با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

معاون دادستان شهرستان با تأکید بر اینکه این موضوع مربوط به 10 روز قبل بوده است، تاکید کرد: مسئولان شهرستان خمینی‌شهر به محض اطلاع از این تخلف علاوه بر برخورد قانونی و تعلیق متخلفان در هفته گذشته از خانواده کودک 5 ساله توسط فرماندار شهرستان دلجویی و تمام اقدامات پزشکی لازم انجام شد.

کریمی خطاب به برخی رسانه‌ها و کسانی که قصد جریان‌سازی و ایجاد خدشه به جایگاه جامعه پزشکی دارند، بیان داشت: اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده را توسط رسانه‌ها و افرادی که قصد موج‌سواری از این موضوع را دارند نمی‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با مشاهده یک تخلف جریان سازی رسانه نباید باعث خدشه‌دار شدن اهالی خمینی‌شهر به عنوان شهر مذهبی و انقلابی شود، گفت: متأسفانه بعضی از افراد سودجو از طریق شبکه‌های مجازی باعث ایجاد دغدغه خاطر مردم و مخصوصاً خیرین بخش بهداشت و درمان خمینی‌شهر شده‌اند.

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه ریاست دادگستری و دادستان استان اصفهان با جدیت پیگیری این پرونده هستند خطاب به مردم و رسانه‌ها و جامعه پزشکان تصریح کرد: مردم شهیدپرور خمینی‌شهر و جامعه پزشکان و پرستاران اطمینان خاطر داشته باشند که با قاطعیت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و جای هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه خاطری در این رابطه وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار فارس ظهر امروز با حضور مادر و کودک 5 ساله به اتفاق دادستان دادسرای نظام پزشکی شهرستان به موضوع پرونده تخلف دو تن از کارکنان پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی رسیدگی شد.

کودک 5 ساله از اهالی استان خوزستان و شهرستان ایذه ساکن خمینی‌شهر است که به علت بریدگی زیر چانه به طول 6 میلی‌متر هفته گذشته به همراه مادر خود به بیمارستان اشرفی مراجعه نموده و زخم وی دو بخیه می‌شود. پس از پایان مداوا به علت همراه نداشتن مبلغ 105 هزار تومان هزینه درمان، بخیه‌های این کودک مجدداً به دستور پزشک و توسط پرستار متخلف باز می‌شود.

در حال حاضر بعد از گذشت مدت زمانی از این اتفاق، زخم کودک خردسال در حال التیام و بهبودی کامل بوده و نیازی به هیچ‌گونه عمل زیباسازی و جراحی وجود ندارد و اظهارنظرها در این مورد کذب است.

در این رابطه لازم به ذکر است که قبل از انتشار هرگونه خبر در فضای مجازی و رسانه‌های استان در هفته گذشته برخورد قاطع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با تعلیق پزشک و پرستار متخلف انجام شد.

انتهای پیام/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *