رئیس شورای شهر ایذه: امکانات شهری ایذه در شأن مردم نیست/ عوارض مهمترین منبع درآمدی شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه گفت: امکانات شهری ایذه در شأن مردم نیست و با پیگیری و اولویت‌بندی جهت رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایزنا، هدایت‌الله سلحشور در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر ایذه که با بررسی استعفای شهردار و انتصاب سرپرست جدید برای شهرداری همراه بود، اظهار کرد: به‌دنبال تجمع اعتراض‌آمیز مردم نسبت به عملکرد شهرداری، قول‌هایی داده شد که خواسته‌های به‌حقی بود.

وی با بیان اینکه پس از این نارضایتی‌ها شورای شهر تشکیل یک جلسه فوق‌العاده داد تا تصمیمات لازم گرفته شود، افزود: با عدم استعفای شهردار با توجه به قول داده شده از جانب شورا، روند وارد طی کردن موارد قانونی شد و پس از امضای هشت نفر از اعضا طرح سئوال شهردار مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه با اشاره به اینکه پس از طرح سوالات، این سوالات تقدیم شهردار شد تا در زمان 10 روزه با حضور در جلسه شورا به آن پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: با وساطت برخی از افراد برای حل دوستانه موضوع، شهردار برای استعفای قبل از استیضاح در شورا موافقت خود را اعلام کرد.

سلحشور با بیان اینکه گفت‌و‌گوها در فضای کاملا دوستانه برای حل مشکلات و جلوگیری از توهین به شخصیت کسی صورت گرفت، تصریح کرد: استعفای شهردار در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و با تعداد 9 رای از 11 عضو شورا به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: پس از موافقت اکثر اعضای شورا با استعفا، انوشیروان بهرامی تا زمان انتخاب شهردار جدید به‌عنوان سرپرست منصوب شد.

* شاهد تغییرات بنیادی در شهر خواهیم بود

سلحشور با اشاره به مشکلات زیاد خدماتی در شهر که از گذشته تا به امروز وجود دارد از تمام شهروندان عذر خواهی کرد و گفت: خدمات ارائه شده و وضعیت موجود شهر به هیچ‌وجه در شان مردم نبوده، ولی از این پس شاهد تغییرات بنیادی در شهر خواهیم بود.

وی با تقدیر از اعتراض بدون حادثه و حاشیه مردم که با رعایت تمام حقوق و موازین برای مشکلات موجود بود، عنوان کرد: در آن محل من و نایب رئیس شورا موضوع استعفا را مطرح کردیم ولی برای پیگیری مطالبات مردم به‌دنبال خواسته‌های آنها و رفع مشکلات موجود در شهر در مسیر رفع نیازها حرکت کردیم.

سلحشور با بیان اینکه با این تغییرات مشکلات از اینک آغاز شده و برای ایجاد تحول نیازمند مشورت و ایده‌های مردم هستیم، تشریح کرد: کمک مردم به شهرداری و شورای شهر مسیر خواسته‌های همه اعضا است، گفت: با توجه به مشکلات مالی مشکلات شهر هر روز در حال افزایش هستند و به‌دنبال به حداقل رساندن آنها خواهیم بود.

*منابع مالی شهرداری از عوارض تامین می‌شود/مردم همکاری کنند

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه با بیان اینکه از 40 هزار و 500 خانوار ساکن شهر ایذه تنها 5 هزار خانوار عوارض خود را پرداخت کرده‌اند، گفت: عوارض یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری‌هاست و شهروندان باید با توجه به این موضوع در جهت آبادسازی شهر حرکت کنند.

سلحشور با ابراز امیدواری از ایجاد تحولات جدید پس از تغییرات، تصریح کرد: قول می‌دهیم این تغییر سر منشأ حرکت ایذه به‌سمت رفع مشکلات باشد و قطعا در فرصت‌های کوتاه آینده مشکلات اولویت‌بندی و در جهت رفع آنها اقدام خواهد شد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات مهران باباپور در شهرداری ایذه، خاطرنشان کرد: وی یکی از افتخارات و شخصیت‌های نیکوکار استان خوزستان و شهرستان ایذه است و در زمان فعالیت خود در شهرداری از هیچ تلاشی دریغ نکرد و آنچه در توان داشت به‌کار گرفت و جا دارد از زحمات وی تقدیر و تشکر کنیم.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *