گزارش طرح جنگلانه به زبان دبیر انجمن دوستداران محیط زیست ایذه

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست شهرستان ایذه گزارشی در مورد اجرای طرح جنگلانه در این شهرستان ارائه داد.4_415181908545110465

به گزارش ایزنا، در حرکتی کم نظیر، سبز و مردمی با مشارکت بیش از  150 نفر از اهالی شهر ایذه، مسئولان و کارشناسان ادارات مختلف برنامه داوطلبانه جنگلانه در کوه الهک ایذه در نزدیکی تنگ آب زا اجرا شد.

دوستداران طبیعت و محیط زیست بیش از 2000 بلوط و بادام  با روش بذرکای مستقیم کاشتند.

این حضور و مشارکت گسترده در سطح کشور برای اجرای برنامه جنگلانه کم نظیر بود حضور روسای اداره منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، دانشگاه علمی کاربردی، خبرنگاران و عکاسان، اعضای هلال احمر شهرستان ایذه  و سایر ادارت بر انگیزه شرکت کنندگان افزود.

همچنین تلاش چندین روزه عبده محمد باقرپور معلم ورزشکار و کوهنورد طبیعت دوست شهرستان ایذه که با شوق وصف ناپذیری تا پایان برنامه ادامه داشت از جلوه های ویژه این برنامه بود که به سهم خویش از این ورزشکار عزیز و فعال محیط زیست تشکر می نماییم.

 چند حرکت ارزشمند در این روز مبارک آغاز شد:

1- رئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه برای پشتیبانی حقوقی و حفاظت و پایش این عرصه که با مشارکت مردم، زنان، مردان و کودکان انجام شد، اعلام آمادگی نموده و رسما ساز و کار پشتیبانی از طرح به خصوص برای پشتیبانی از طرح را اعلام نمود.

2- همه ی مسئولان حاضر در این برنامه مشارکتی با کاشت بذر بلوط و بادام با شرکت کنندگان همراهی نمودند.

3- رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایذه و رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه برای برگزاری کنفرانس محیط زیستی در شهرستان ایذه با همکاری انجمن های مردمی اعلام آمادگی نمودند و مقرر شد در هفته آینده نشستی به همین منظور برگزار گردد.

4- شهردار ایذه و رئیس منابع طبیعی ایذه رسما اعلام نمودند که منطقه تنگ آبزار طی یک جلسه و مصوبه در آینده ای نزدیک تحت عنوان پارک گردشگری برای شهروندان ایذه ای سامان دهی خواهد شد

5- ثبت نام از تمامی شرکت کنندگان انجام تا برای شرکت کنندگان کارت شناسایی و لوح تقدیر صادر شود و در روز جهانی تالاب ها 13 بهمن از انان تجلیل شود همچنین در آینده برای توانمند سازی شرکت کنندگان دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار گردد.

6-جهانگیری رئیس منابع طبیعی شهرستان از اختصاص چند صد هکتار از اراضی ملی برای برنامه های آتی مشارکتی در شهرستان ایذه برای جلب  مشارکت مردم و بستر سازی به این منظور خبر داد.

7- پس از برنامه هژیر کیانی نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیست، جهانگیری و سلطانی از منطقه کوه سفید در دهدز رفته تا از اراضی منطقه برای اجرای برنامه بعدی جنگلانه بازدید نمایند که منطقه مورد نظر برای هفته پایانی دی ماه “هفته هوای پاک” با حضور داوطلبانه مردم و انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست، انجمن کوهنوردان ایذه و گروه حرکت انجام پذیرد.

در پایان به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان از حضور تمامی برادران و خواهران ارجمندم مسئولین محترم ادارات ایذه، کارشناسان محترم ادارات، اعضای محترم  هلال احمر شهرستان ایذه، خبرنگاران و عکاسان همیشه در صحنه شهرستان به سهم خویش تشکر و قدردانی می نمایم.

با آرزوی تندرستی برای همه ی این عزیزان و عذرخواهی برای نام های شریفی که در مراسم تجلیل از آنان به نحو شایسته ای تقدیر خواهد شد و در این مجال نمی گنجد.

با احترام-هژیر کیانی نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان و دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست ایذه

“جنگلانه یک برنامه یک روزه نیست، رویش اندیشه ای سبز و میهن دوستانه است برای تمام فصول و برای ایرانی آباد تر”

 

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *