سهم صفر درصدی شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز امسال

وجود منابع عظیم برق‌آبی، سهم شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز سال 94 دستگاه‌های اجرایی دولت صفر درصد است.

استخدام و همکاری

به گزار ش ایزنا، مطالعه و مشاهده دفترچه دومین آزمون استخدامی متمرکز دولت که در 20 دی‌ماه جاری در سایت رسمی سازمان سنجش درج شد نشان از آن دارد که هیچ سهمی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار ایذه‌ای دیده نشده است.

این روند در حالی اتفاق افتاده که همواره شاهد عدم اختصاص سهم جوانان با استعداد و متخصص ایذه‌ای در این آزمون بوده و همچنان پروژه‌های بزرگی چون سد و نیروگاه کارون 3 و 4 را در این شهرستان شاهد هستیم.

متاسفانه در سهم‌بندی اندک استان خوزستان هیچ اشاره‌ای به ایذه نشده و در هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی، سهمیه‌ای برای جذب جوانان این خطه دیده نشده است.

با وجود اینکه افراد متخصص و بیکار ایذه‌ای در رشته‌هایی چون برق، مکانیک و آب در شهرستان ایذه قابل توجه‌ هستند اما سال‌هاست که فرصت‌های استخدامی اختصاص یافته به این شهرستان سهم اندکی و بعضا صفر درصدی را دارد و بیشتر سهم نیروی متخصص شرکت‌های بهره‌بردار را نیروهای غیربومی تشکیل داده است.

این موضوع سال‌هاست که مردم این منطقه را از حداقل مواهب این منبع اقتصادی و درآمدزای دولتی در منطقه بی‌نصیب کرده است.

اگر چه این سهم اندک دردی از خیل عظیم نیروی بیکار شهرستان دوا نمی‌کند اما در راستای اهداف عدالت‌محوری دولت می‌تواند امیدبخش باشد و بر این باوریم تنها راهکار نجات این شهرستان و برون رفت از وضع موجود، انتقال آب به دشت ایذه است تا مشکل بیکاری به شکل قابل توجهی کاهش یافته و جهشی کم‌نظیر در توسعه منطقه را شاهد باشیم.

  1. هژیر کیانی/
بدون دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *