احداث بیش از 5 هزار متر شبکه توزیع برق در ایذه

مدیر توزیع برق ایذه خبر داد: بیش از 5 هزار متر شبکه توزیع برق درمناطق مختلف شهری و روستایی ایذه احداث و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایزنا؛ احمد منصوری با بیان اینکه بیش از 5 هزار متر شبکه در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: با هدف تامین برق پایدار و رفع مشکلات افت ولتاژ مناطق شهری و روستایی این شهرستان بیش از 5 هزار متر شبکه توزیع برق و 10 دستگاه ترانس احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

منصوری اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها را 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها در مناطق رسالت، کشتارگاه قدیم، انتهای خیابان امام خمینی (ره) و همچنین روستاهای هلایجان، کلدوزخ 1 و 2، تاشار، راسفند، پرچستان، دهدز و میانگران به انجام رسیده است.

مدیر توزیع برق ایذه درباره تعمیر و آچارکشی شبکه برق دهدز نیز گزارش داد و خاطرنشان کرد: وجود بیش از 4 هزار مشترک برق در بخش‌های مختلف دهدز، کار تامین برق پایدار برای این تعداد مشترک را به‌ویژه در ایام گرم سال حائز اهمیت کرده است و در همین رابطه اقدامات پیشگیرانه و انجام آچارکشی شبکه از مهر هرسال با همین هدف آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون 10 مورد پایه فرسوده و شکسته و یک‌دستگاه ترانس سوخته تعویض، 20 مورد گراند شبکه نصب و یک‌صد اصله درخت نیز هرس شده است.

منصوری اضافه کرد:  220 دستگاه چراغ تامین روشنایی معابر سطح شهر دهدز و شهرک‌های تابعه اصلاح و 30 مورد کابل سرویس مشترکین نیز تعمیر و تعویض شد.

مدیر توزیع برق ایذه تصریح کرد: جمع آوری یک‌صد مورد انشعاب غیرمجاز، اصلاح ضعف ولتاژ سه روستای درب کیزوک، کل نقدعلی، شهرک چهار بنیچه و آچارکشی 130 مورد اتصالات شبکه و اصلاح 300 متر شبکه سرقت شده همگی از اقداماتی بوده است که با هدف تامین برق پایدار شهروندان دهدز صورت گرفته است.

منصوری با اشاره به مشکل افت ولتاژ سطح شهر دهدز در تابستان تشریح کرد، شهر دهدز و روستاهای تابع آن فاقد ایستگاه فوق توزیع می‌باشد و شبکه توزیع برق آن از پست ایذه تغذیه شده که به‌دلیل طولانی بودن فیدر خروجی آن باعث افت ولتاژ در شبکه در ساعات اوج مصرف برق می‌شود.

وی عنوان کرد: با هدف حل این مشکل و تقویت ولتاژ شبکه برق دهدز و روستاهای اطراف آن، یک‌دستگاه اتوترانس 33 کیلو ولت آمپر با اعتباری بالغ بر 840 میلیون ریال خریداری و نصب شد که شرکت توزیع برق خوزستان برای اولین‌بار دو دستگاه از این نوع ترانس را در دهدز و یک شهرستان دیگر نصب کرده و به بهره‌برداری رسانده است.

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *