ایذه در یک سال به اندازه 8 استان در ورزش مدال کسب کرد/عدم توجه به ورزش ایذه ادامه دارد

هوشنگ حاتمیرئیس اداره ورزش و جوانان ایذه گفت: این شهرستان با وجود عدم توجه مسئولان، امسال به اندازه هشت استان کشور مدال ورزشی کسب کرد.

به گزارش ایزنا، هوشنگ حاتمی با اشاره به افزایش افتخارات ورزشی این شهرستان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این شهرستان با وجود کمبود اعتبارات در بخش ورزش و عدم توجه مسئولان نسبت به این امر، همواره با هزینه‌های شخصی ورزشکاران و خانواده‌های‌شان بهترین عناوین و افتخارات را برای ورزش کشور و استان به‌دست آورده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 60 اعزام ورزشی به مسابقات قهرمانی استان در دو بخش آقایان و بانوان و در تمام رده‌های سنی صورت گرفت، افزود: 13 مورد میزبانی مسابقات استانی و سه میزبانی کشوری از جمله برنامه‌های میزبانی بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و کوه‌پیمایی، جشنواره‌های بومی و محلی و انجام مراسم استقبال از ورزشکاران مدال‌آور بین‌المللی را جز برنامه‌های متداول این اداره در سال‌جاری دانست.

حاتمی با بیان اینکه امسال 18 برنامه استقبال و تجلیل از قهرمانان مسابقات بین‌المللی در شهرستان صورت گرفت، تصریح کرد: برگزاری مسابقات داخلی و طرح‌های استعدادیابی در رشته‌های مختلف به تعداد 31 مورد و اعزام به مسابقات کشوری برای 199 نفر انجام شد که حاصل آن 45 مدال طلا، 22 نقره و 37 برنز بوده است.

وی به برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری برای بالا بردن علم و به‌روز کردن مربیان و داوران اشاره کرد و گفت: به این منظور هشت دوره گوناگون با حضور مدرسان کشوری و استانی در شهرستان انجام شد و مربیان و داوران شهرستان تحت جدیدترین آموزش‌ها قرار گرفتند.

حاتمی با بیان اینکه امسال مجوز فعالیت 16 باشگاه ورزشی در شهرستان صادر شد، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط برخی از مسئولان باشگاه‌ها در شهرستان، موافقت‌نامه احداث دو مجموعه ورزشی خصوصی در شهرستان صادر شد.

وی با اشاره به اعزام 48 نفر به مسابقات آسیایی که در داخل و خارج کشور برگزار شد، عنوان کرد: 48 ورزشکار ایذه‌ای در قالب تیم‌های ملی و باشگاهی در این رقابت‌ها حضور یافت که نتیجه آن 10 مدال طلا، هشت نقره و 11 برنز بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه اضافه کرد: 17 نفر از ورزشکاران این شهرستان نیز در رشته‌های مختلف ورزشی به مسابقات جهانی اعزام شد که حاصل کار آنها دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز بوده است.

حاتمی گفت: 37 ورزشکار به مسابقات بین‌المللی اعزام شد و در این مورد نیز هفت مدال طلا، 10 نقره و هشت برنز حاصل تلاش این افراد در مسابقات بوده است.

وی با بیان اینکه 23 نفر از ورزشکاران بانو و آقای این شهرستان به اردوی تیم‌های ملی فراخوانده شد، افزود: از این تعداد 17 نفر توانست به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند.

حاتمی ادامه داد: در مورد اعزام تیم‌های ورزشی شهرستان به مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی و حضور تیم‌های مستقل شهرستان پنج اعزام صورت گرفت که دو اعزام آسیایی و سه اعزام جهانی بوده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ورزش ایذه باز هم فراتر از این مدال‌ها و مقام‌های به‌دست آمده است و حمایت از ورزش این شهرستان می‌تواند زمینه‌ساز به اوج رسیدن استعدادهای بی‌شمار ورزشی باشد، تصریح کرد: با وجود این ظرفیت‌ها و درخشش بی‌شمار ورزشکاران ایذه‌ای در میادین مختلف، باز هم شاهد تخریب جامعه ورزشی توسط تعدادی از افراد در فضاهای مجازی و همچنین بی‌توجهی محض مسئولان هستیم.

حاتمی با بیان اینکه شهرستان ایذه در سال اخیر به تنهایی بیش از هشت استان کشور مدال کسب کرده است، خاطرنشان کرد: هنوز جمع‌بندی نهایی از هیئت‌های ورزشی صورت نگرفته است ولی به احتمال زیاد هیئت‌های کشتی، ووشو و جانبازان و معلولان سه هیئت برتر امسال باشند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم رامین طاهری بتواند در کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک شود، اظهار کرد: برای پارالمپیک نیز علی امیدی، الهام صادقی و زهرا کیانی در دو و میدانی و حمیدرضا شیخ‌زاده در تنیس روی میز احتمال کسب سهمیه المپیک را دارند.

حاتمی در پایان با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان ایذه سال‌جاری در رده دوم خوزستان قرار گرفت و امیدواریم سال 95 به جایگاه اول دست پیدا کنیم، گفت: جا دارد از جامعه رسانه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، روسای هیئت‌های ورزشی، شبکه بهداشت و درمان، فرماندار و معاون فرماندار که همواره حامی و همکار با ورزش ایذه بوده‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/*فارس*

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *