درخشش تیم‌های ایذه‌ای در مسابقات بین‌المللی رباتیک تهران/رباتیک ایذه از تمام آیتم‌های جهانی برخوردار است

سرپرست تیم بین‌المللی آنزان رباتیک گفت: تیم‌های رباتیک ایذه از تمامی آیتم‌های استاندارد جهانی این عرصه برخوردار هستند و در مسابقات بین‌المللی تهران 2 رباط از 3 ربات برتر ایذه‌ای بودند که موفق به کسب رکوردهای جهانی شدند.آنزان رباتیک

به گزارش ایزنا، پیمان شیرمردی با اشاره به موفقیت تیم‌های ایذه‌ای در مسابقات بین‌المللی رباتیک تهران اظهار کرد: این‌دوره از مسابقات با حضور چندین تیم از دانشگاه‌های مختلف در بخش ربات‌های دریایی برگزار شد که دو تیم از ایذه به نمایندگی استان خوزستان در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این دو تیم در قالب تیم‌های دانشگاه آزاد ایذه و دانشگاه علمی کاربردی اهواز در این رقابت‌ها حاضر شدند افزود: با توجه به درخواست و همکاری دانشگاه علمی کاربردی اهواز یکی از این تیم‌ها در قالب نام آن دانشگاه در مسابقات حاضر و به موفقیت دست یافت.

سرپرست تیم رباتیک آنزان ایذه اضافه کرد: تیم آنزان ایذه با نام علمی کاربردی اهواز موفق به کسب مقام دوم و دانشگاه آزاد اسلامی ایذه در جایگاه سوم قرار گرفت ولی با توجه به خاص بودن این مسابقات و سنگینی آن، مسئولان برگزار کننده تنها به تجلیل از تیم‌های اول و دوم اقدام کردند ولی بازهم کسب عنوان دومی توسط یکی از تیم‌های این شهرستان و استان جای خوشحالی زیادی  دارد.

شیرمردی با بیان اینکه کسب این نتیجه توسط تیم آنزان رباتیک به‌صورت اتفاقی رخ نداده است گفت: تیم‌های رباتیک ایذه امروز نه تنها در ایران بلکه در عرصه‌های جهانی نیز حرفی برای گفتن دارند به‌عنوان قدرت‌های جهانی به‌حساب می‌آیند.

وی با اشاره به دعوت از این تیم در مسابقات جهانی سال گذشته و عدم اعزام به‌دلیل مشکلات مالی، تصریح کرد: تمامی اعضای این تیم از دانش آموختگان این شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی هستند که از ابتدا در کنار هم تیم را به‌وجود آوردند و تلاش آنها باعث باعث جهانی شدن نام رباتیک ایذه شد.

شیرمردی با اشاره به اینکه تیم‌های رباتیک ایذه از تمامی آیتم‌های استاندارد جهانی این عرصه برخوردار هستند خاطرنشان کرد: در مسابقات تهران تنها 3 ربات موفق بر کسب حد و نصاب‌های جهانی بودند که 2 ربات ایذه‌ای و ربات دانشگاه قزوین بودند.

وی با اشاره به زحمات زیادی که باید در این عرصه علمی کشیده شود افزود: عرصه رباتیک به‌مانند یک قطار به‌هم پیوسته در حال حرکت است و برای اینکه از این عرصه عقب نمانیم باید به‌صورت مداوم و پیوسته کار و تلاش در کنار تحقیق در مورد آن ادامه پیدا کند.

این فعال رباتیک کشور در پاسخ به اینکه چرا دو تیم با نام ایذه در این دوره از رقابت‌ها حضور نیافت گفت: با توجه به اینکه دکتر وفا درویش‌پور رئیس دانشگاه آزاد ایذه همواره در این زمینه به‌عنوان یک حامی بوده حمایت‌های مستقیم و مثبتی داشته، اما در این مرحله به‌دلیل فرا رسیدن رقابت‌ها و حضور در مسابقات شرایط فراهم نبود و نظر ریاست دانشگاه علمی کاربردی اهواز نسبت به حمایت از این تیم مثبت بود و یکی از تیم‌ها در قالب نام این دانشگاه حضور یافت.

شیرمردی با بیان اینکه اعضای این گروه از سرمایه‌های علمی ایذه هستند عنوان کرد: در هر جای دیگری از این گروه‌ها حمایت‌های ویژه‌ای می شود ولی در شهرستان ایذه به‌دلیل اینکه همواره نامی از رباتیک و کسب افتخار تکراری بوده است احتمال می‌رود  این امر عادی شده یا دیده نشود.

وی با بیان اینکه علم رباتیک یکی از علم‌های پیچیده و زحمت‌بر است و ایذه به‌عنوان یک قدرت جهانی در این علم به‌شمار می‌رود تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان شهرستان اینکه جایگاه و ارزش کار بزرگ این پژوهشگران و تلاشگران را بدانند، زیرا بالاترین مقام رباتیک دانشگاهی خوزستان در کشور نیز توسط تیم رباتیک آنزان رقم خورده است.

شیرمردی ادامه داد: با توجه به 100 درصد ایذه‌ای بودن این تیم تلاش‌های زیادی برای مساعد کردن نگاه برخی از مسئولان صورت گرفت و برخی از این افراد توجه و نگاه خوبی را نسبت به این موضوع داشته که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یکی از آنها بوده ولی متاسفانه عدم آگاهی برخی از افراد نیز باعث شده است تا برای توجیه شدن نسبت به این امر وقت و انرژی زیادی از ما به هدر برود و ما قید ادامه دادن مذاکره را بزنیم.

وی با تقدیر از زحمات مجموعه تیم گفت: جا دارد از زحمات و همکاری‌های دکتر مریم ابریشم‌کار و اسماعیل احمدی‌فر که با همکاری خود در اهواز، زمینه حضور قدرتمند این‌تیم را در مسابقات بین‌المللی تهران فراهم کردند تقدیر شود.

شیرمردی در پایان با بیان اینکه اعضای این تیم در طول زحمات زیادی برای ماندن ایذه در نقطه اوج خود کشیده‌اند، عنوان کرد: پیمان شیرمردی به‌عنوان سرپست و مسئول گروه، سید میلاد فیاضی، منوچهر مومنی، محمد فتاحی، ایوب کیانی، سیدمهدی فیاضی، سید آرمان شیرمردی، سهیل کیانی، رضا لجم‌اورک، امید محمدی، سهیل کیانی، عرفان کیانی، مسعود داودیان، ابوالفضل سعیدی، علی ظهیری، مسلم باقری، سید مجتبی حسینی‌خواه، حسین سلحشور و معین البرزی به‌عنوان اعضای تیم های ایذه‌ای در این مسابقات اخیر موفق به افتخار‌آفرینی دیگری شدند.

انتهای پیام/فارس*

بدون دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *