آقای وزیر؛ درد ایذه با پاره کردن یک روبان تسکین نمی‌یابد / پاسخ به رسانه پاسخ به مردم است

سفر وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید به ایذه تنها با یک پاره کردن روبان و بی‌توجهی به رسانه‌ها و مردم پایان یافت.قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت

به گزارش ایزنا، شاید سفر اخیر وزیر بهداشت به این شهرستان پس از گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم را بتوان روزنه امیدی برای رفع مشکلات مردم نیازمند این منطقه بسیار محروم دانست، سفری که با‌ های و هوی فراوان در رسانه‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد.

شاید بدقولی در حضور برای پاره کردن یک روبان در بخش «سی. تی. اسکن» که بار‌ها در رسانه‌های مختلف از راه‌اندازی آن خبر داده شده بود را بتوان شروعی برای بی‌توجهی نسبت به بازدید و لمس نداشته‌ها در سطح این شهرستان دانست.

حضور یک وزیر در منطقه محروم سوسن را باید به فال نیک گرفت، اما حضور فردی که قبل از رسیدن به وزارت در این مناطق محروم حضور داشته و بسیار خوب از نداشته‌ها و مشکلات مردم این مناطق خبر داشت هم می‌تواند جنبه خدماتی دانست.

شاید هم باید به شایعاتی مبنی بر احتمال حضور وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قوت داد!

وزیر دولت به جای یک نصف روز حضور در این مناطق محروم به جز انجام چند معاینه رایگان بیماران چه کار دیگری می‌توانست انجام دهد؟

آیا این اقدام را خود پزشکان شهرستان نمی‌توانستند انجام دهند؟ این مشکلات باید با راه‌اندازی یک بیمارستان مجهز در بخش مرکزی این مناطق محروم و توسعه بخش درمان و بیمارستان‌ها در مرکز شهرستان حل شود و این حضورها تنها می‌تواند به جمع‌کردن یک رزومه توسط دولت‌ها و وزرا در مناطق محروم و مانور دادن روی این مناطق باشد نه توجه به مسائل خدماتی.

پیش از ظهر امروز خبرهای بسیار زیادی از حضور وزیر برای افتتاح دوباره مرکز «سی. تی. اسکن» شهرستان به گوش رسید و تعدادی از مردم برای رساندن مشکلات بسیار زیاد در تنها بیمارستان این شهرستان حضور پیدا کردند تا نداشته‌های خود را به گوش وزیر کابینه دولت تدبیر و امید برسانند، ولی افسوس که حضور پرسرعت وزیر تنها با پاره کردن یک روبان و تهیه یک گزارش عملکرد به پایان رسید.

وزیر با ورود به بیمارستان شهدای ایذه تنها با پاره کردن یک روبان و بازدید چندثانیه‌ای از دستگاه «سی. تی. اسکن» به سرعت از محل دور شد و پاسخ‌گوی هیچ یک از مراجعه‌کنندگان و رسانه‌های حاضر در این محل نشد.

قاضی‌زاده هاشمی تنها پاسخی که در این بین به خبرنگاران در این محل داد این بود که «من اینک جوابی برای شما و رسانه‌های شما ندارم، لطفاً دورم را خلوت کنید» و این یک برخورد نا‌صحیح با قشری بود که چند ساعت در گرمای طاقت‌فرسای امروز ایذه چشم‌انتظار دیدن وزیری بودند که تا روز گذشته وی را به عنوان بهترین، دلسوز و مردمی‌ترین وزیر کابینه دولت یازدهم می‌پنداشتند.

امروز رسانه‌های شهرستان و فعالان رسانه‌ای استان خوزستان با پاسخی که از وزیر گرفتند در آینده مبهم وضعیت درمانی ایذه به همراه مردم دچار تردید شده‌اند که آیا وزیر فکری برای اعزام پزشک متخصص به ایذه اقدام می‌کند؟ آیا وزیر می‌داند که برای آپاندیس بیماران ما را اعزام می‌کنند؟ آیا وی می‌داند 210 هزار ایذه‌ای تنها یک چشم‌پزشک دارند؟

سوال دیگری اینکه؛ آیا او می‌داند بسیاری از شهروندان که برای درمان به اهواز می‌روند در جاده به دلیل تصادف جان خود را از دست می‌دهند و بسیاری از آیاهای دیگر که هاشمی می‌توانست تنها با چند دقیقه گفت‌و‌گو با مردم و رسانه‌های درون شهرستان پاسخ آنها را برای مردم روشن کند.

بی‌توجهی تنها پاسخ وزیر کابینه دولت روحانی به مردمی بود که پس از نادیده گرفتنشان در دیدار امروز، فریاد بیمارستان‌خواهی، دکتر خواهی و… را سر می‌دادند.

در پاسخ به جانباز شیمیایی که فقط آمده بود بگوید نفس‌های ما در غبار خوزستان می‌گیرد، در پاسخ به پیرمردی که دستش را بوسید تا دردش را بفهمد، در پاسخ به دردهای بسیاری که درد مردم این شهرستان بود با سوار ماشین شدن و به سرعت خارج شدن از محل پایان یافت.

درد امروزی که خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشیدند از فریادهای دکتر محمدپور رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه بود که مردم و خبرنگاران را برای راحت بودن وزیر بازداشت کنید، اما محمدپور باید بداند تنها دلیل رفتار زننده و زشتش تنها در چشم وزیر خود بودن است و مردم برای دردهایی که سال‌ها در سایه بی‌تدبیری دولت‌ها به غده تبدیل شده‌اند به دیدار وزیر آمدند نه گرفتن عکس یادگاری.

رئیس شبکه بهداشت ایذه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی باید بدانند جامعه رسانه و خبرنگاران‌‌ همان افرادی هستند که شما و روابط عمومی‌هایتان تا هفته گذشته در هفته سلامت تلفن‌هایشان را برای گرفتن گزارش عملکرد و ساختن رزومه در آسایش نگذاشتید و امروز با تمام بی‌احترامی تنها برای اینکه مردم مشکلاتشان را از زبان خودشان و رسانه به وزیر نگویند فریاد جلب خبرنگاران را می‌دهید.

آقایان رئیس و زیرمجموعه‌های وزارت درمان باید بدانید که پست‌ها و خدمت‌ها تنها در زمانی الهی خواهند شد که برای رضای خلق و رفع درد محرومان باشد نه جمع‌ کردن رزومه برای خود و دولت‌های خود.

با وجود اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «الْخَلْقُ عِیَالُ اللَّهِ فَأَحَبُّ الْخَلْقِ عَلَی اللَّهِ مَنْ أَدْخَلَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِ مُؤْمِنٍ سُرُوراً» همه ما بندگان خداوند متعال هستیم و محبوب‌ترین افراد نزد پروردگار کسی است که سودش به بندگان خداوند برسد، اما امروز رفتار زننده مسئولان بهداشت و درمان کشور، استان خوزستان و شهرستان ایذه با طیف‌های مختلف مردمی و رسانه‌های نوشتاری تنها یک بی‌حرمتی به بندگان خداوند بود، بندگانی که دردشان بی‌توجهی دولت‌هاست.

آقای وزیر؛ پاسخ به رسانه‌ها پاسخ به عمومی جامعه است، حال که شما هیچکس جز مسئولان نهاد خود را برای شنیدن درد مردم در جمعتان راه ندادید باز هم ما چشم‌انتظار خروجی شما از این سفر، ساخت مراکز درمانی در مناطق محروم شهرستان و شهر ایذه هستیم تا که ثابت شود شناخت شما از این منطقه با هدف جمع کردن رزومه کاری نبود.

انتهای پیام/فارس*

بدون دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *