حق آلایندگی ایذه صرف چه اقدامات عام‌المنفعه‌ای شد؟/تغییرات پیش و پس از دریافت حق آلایندگی در ایذه چه بود؟

با توجه به عدم ملموس بودن اقدامات انجام شده در زمینه استفاده از چند ده میلیارد تومان حق آلایندگی در شهر ایذه ضروی است متولیان امر نسبت به روشن کردن این مساله برای شهروندان پاسخ‌گو باشند.

ایذه نامه: یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم جهت توسعه شهرها و مناطق مختلف کشور تخصیص حق آلایندگی محیط زیست بود، اقدامی که اعتبارات مالی قابل توجهی ناشی از حق محیط زیست و آلایندگی صنایع تهدید کننده محیط زیست را به حساب شهرداری‌ها جاری کرد تا بر اساس این اعتبارات مشکلات موجود به‌ویژه در حوزه محیط زیستی و سلامتی شهروندان رفع و فعالیت‌های عمرانی و دیگر مواردی که باعث ایجاد تغییرات در شهرداری‌ها باشد.

بر این اساس، طبق اخبار منتشره شهرداری ایذه از این مساله مستثنی نبوده و طی دو مرحله مبلغ قابل توجه چند ده میلیارد تومانی به حساب این نهاد واریز شد و این مساله باعث شد تا موج امیدی در دل شهروندان جهت توسعه ایذه شکل بگیرد، ایذه‌ای که به اذعان شهرداران قبل از این اتفاق خوب، همیشه و حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود در مضیقه بوده و تزریق این مبالغ علاوه بر رفع مشکلات درونی شهرداری، باعث ایجاد حرکت‌های نوین جهت توسعه و ایجاد تحولات ملموس در این شهر باشد.

با این وجود طی حواشی چند هفته اخیر و اخباری که از شهرداری و شورای شهر ایذه به بیرون نشر می‌کند، مبلغ قابل توجهی از این منابع مالی در دسترس نبوده و این در حالیست که بسیاری از پروژه‌های تعریف شده و کلنگ‌زنی‌های انجام شده در قالب طرح‌های حق آلایندگی در حد نمادین باقی مانده و روند اقداماتی که در قالب شهرداری در ایذه صورت می‌گیرد همانند روال‌های قبل و پیش از تخصیص این اعتبارات بوده و پروژه یا اقدامی ملموس که نشان از یک جهش قابل توجه در این شهر باشد دیده نمی‌شود.

با این وجود؛ آسفالت خیابان‌های شهر همچنان در همان وضعیت قبل و خراب‌تر از گذشته است، پارک‌ها و بوستان‌های شهر بدون تغییر نسبت به شهرداران قبل، فضای سبز بلوارها و محلات تغییری نداشته است، ترافیک و خلا برنامه برای مدیریت آن با احداث پل و کار عمرانی که خیابان‌ها را از این وضعیت خارج کند، عدم احداث حداقل یک پارکینگ در مرکز شهر، عدم توجه به مساله گردشگری و جهش در این مقوله در شهر ایذه، عدم احداث بنای خدماتی، عدم ساماندهی وضعیت بازار مرکزی، عدم پایان روپوش کردن چند ده متر کانال مرکز شهر، عدم تکمیل آسفالت جاده ورودی پیان که قرار بود با حق آلایندگی رفع شود و بسیاری از اتفاقات رخ نداده باعث شده است که پاسخگویی شهرداری و شورای شهر ایذه در خصوص هزینه‌کردهای حق آلایندگی در این شهر محروم و نیازمند توجه به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

آیا اعتبارات میلیاردی تخصیص شده برای توسعه و تغییر در ایذه کم بوده است یا مدیریت منابع به درستی صورت نگرفته است؟ شاید هم عدم وجود برنامه باعث شده است تا این اعتبار دست نخورده باقی بماند.

با توجه به عدم وجود ثبات در مدیریت شهرداری ایذه و عدم انتخاب شهردار پس از کش و قوس‌های فراوان و اطلاع داشتن اعضای شورای شهر ایذه از اقدامات در خصوص این حق آلایندگی؛ پایان سکوت این اعضا و برگزاری نشست با اصحاب رسانه و پاسخگویی به سوالات آنها از جمله موارد مورد تاکید است.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *