تلاش برای آغاز به‌کار طرح آبرسانی فدک تا پیش از پایان کار دولت سیزدهم

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش‌ها بر این است تا پیش از پایان کار دولت سیزدهم کار آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان انجام شود.

به گزارش ایذه نامه؛ بازدید مشترک فرشاد ابراهیم‌پور و امیرحسین نظری نمایندگان مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون و همچنین رامهرمز و رامشیر به‌همراه عباس صدریان‌فر رئیس سازمان آب و برق خوزستان از سد و نیروگاه کارون ۳ جهت بررسی و تاکید بر ضرورت هرچه سریع‌تر طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان، موسوم به فدک تاکید شد.

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: موضوع انتقال آب شمال شرق خوزستان از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفته است و تلاش‌های بسیار زیادی در دولت دکتر رئیسی برای رفع مشکل انتقال آب انجام شد.

وی افزود: در سفری که رئیس‌جمهور شهید در اسفندماه به شهرستان ایذه داشتند، در حضور مردم وعده‌ انتقال آب را تا پایان دولت خود داده بودند و تلاش‌های بسیار زیادی با محوریت وزارت نیرو و تولی‌گری سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم استان خوزستان به ویژه شهرهایی که ذی‌نفع در این انتقال آب هستند در جریان باشند که طرح ابتدایی مربوط به وزارت نیرو بود، بعد از حضور قرارگاه خاتم، طرح جدیدی را جهت اجرای این طرح ارائه کردند.

ابراهیم‌پور با اشاره به طرح موارد بین وزارت نیرو و قرارگاه در اجرای این طرح در دیدار فروردین خود با رئیس جمهور شهید، وزیر نیرو و رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: پیرو این دیدارهای صورت گرفته یک تیم تخصصی و فنی در روزهای گذشته به شهرستان سفر کرده و مسیر اجرای طرح از دریاچه سد کارون ۳ را مورد بررسی قرار دادند و قرار است روز شنبه آینده گزارش نهایی طرح و نظر تخصصی گزارش مهندسی صورت گرفته به معاون وزیر ارائه شده از آن طریق جمع‌بندی شود.
وی تاکید کرد: پس از طی این روال قرار است طرح از طریق وزیر نیرو به هیات دولت ارائه و مراحلی که باقی‌مانده از جمله بحث تامین اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور و بعد اخذ مجوز ترک تشریفات برای قرارگاه خاتم و سپس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم صورت گیرد.
ابراهیم‌پور اضافه کرد: همه‌ی تلاش‌ها و جدیت‌ها از جانب مسئولان دولتی و نمایندگان مردم در حال انجام است و امیدواریم تا پیش از پایان کار دولت فعلی قرارداد انتقال آب با قرارگاه خاتم منعقد شود.
انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *