شناسایی 10 منطقه بسیار محروم در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 10 منطقه بسیار محروم در استان وجود دارد که مراحل نیازسنجی آنها انجام شده است.

علی خدادادی در حاشیه ویژه‌برنامه سرکشی و توزیع اقلام در منطقه محروم ممبین از توابع ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در راستای فعالیت‌های بشردوستانه رفع محرومیت از مناطق محروم استان، اقدام برای برنامه‌ریزی و شناسایی این مناطق کرد.

وی با بیان اینکه 10 منطقه بسیار محروم در استان شناسایی شده است افزود: بعد از انجام شدن شناسایی مناطق، مراحل نیازسنجی مایحتاج آنها صورت گرفت و سپس فراخوان عمومی در جهت معرفی این مناطق و ورود خیران به منطقه انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه نیکوکاران معمولا در فصول مشخصی از سال برای ارائه خدمات و کمک‌های خود مراجعه می‌کنند خاطرنشان کرد: به همین منظور چند اردوی جهادی در ابتدای فصل بهار و اواخر زمستان انجام شد تا نیروها متمرکز شده و کمک‌ها به مناطق محروم هدایت شوند.

خدادادی اضافه کرد: متمرکز شدن نیروها و باعث انجام خروجی بیشتر و عملکرد بهتر در زمینه محرومیت‌زدایی در منطق محروم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از فراخوان و نیازسنجی‌های صورت گرفته، افراد خیر برای تهیه اقلام مورد نیاز مردم این مناطق محروم اقدام کردند تصریح کرد: در کنار مراجعه این افراد، از طریق هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی داروهای مورد نیاز نیز تامین شد و تیم‌های مختلفی از داوطلبان فعال از جمله گروه‌های پزشکی، مهندسی و دامپزشکی برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کردند و بعد از سازماندهی و برنامه‌ریزی مناسب، هر مرحله به یکی از این مناطق سرکشی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: در کنار رفع نیازهای دارویی، پوشاک و غذایی مردم این مناطق، آموزش مقابله با آسیب‌های طبیعی و اجتماعی قرار دارد که خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر با ارائه آموزش‌های مناسب، اقدامات مناسبی برای مقابله با آن انجام داده است.

وی با بیان اینکه در کنار این آموزش‌ها و آسیب‌ها مبحث مهم خود مراقبتی قرار دارد گفت: با توضیحاتی که برای مردم این مناطق داده می‌شود، آنها را برای مقابله با این آسیب‌ها و بهتر زندگی کردن آماده می‌کنیم.

خدادادی، آموزش مسواک‌زدن را یکی از برنامه‌های مهم صورت گرفته برای کودکان این مناطق دانست و تشریح کرد: آموزش بهداشت یکی از برنامه‌های مهمی است که در مناطق محروم به آن پرداخته می‌شود، زیرا میزان دندان‌های پوسیده در بزرگسالان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی و بهداشت جهانی به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در کنار این خدمات و برنامه‌ها، اقدام به شناسایی بیماران صعب‌العلاج و حادی می‌کند که نیازمند به درمان هستند و بعد از شناسایی، مراحل درمان آنها را پیگیری می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه شرایط مناسبی فراهم شد تا اهداف ویژه نظام و امام راحل که محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور است پیش‌برده شود اضافه کرد: شهدای ما نیز در راستای این اهداف جان خود را فدا کردند، ما نیز باید با حضور در این مناطق محروم و نیازمند، جهادگونه عمل کنیم و رسالتی را که به‌عنوان هلال‌احمر بر دوش داریم انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌های کمک به‌مردم مناطق محروم با توجه به مناسبت‌های خاص انجام می‌گیرد و این سومین برنامه‌ای است که امسال در منطقه ممبین انجام شد یادآور شد: این ماموریت که به مناسبت دهه کرامت و میلاد خجسته امام رضا(ع) برگزار شد از گستردگی بیشتری برخوردار بود، زیرا در آن اقلام خوراکی، پوشاک و پزشکی همراه با موارد آموزشی ارائه شد.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *