برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «ایذه در گذر تاریخ» در دانشگاه شهید بهشتی

مدیر روابط عمومی نخستین کنگره بین‌المللی تاریخ‌پژوهی «ایذه و بختیاری در‌ گذر تاریخ» گفت: این کنگره روز جمعه هفته جاری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایزنا، سیده زهره شیرمردی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی تاریخ‌پژوهی «ایذه و بختیاری در‌ گذر تاریخ» در دانشگاه شهید بهشتی تهران همزمان با 20 شهریورماه جاری اظهار کرد: در این کنگره علاوه بر برگزاری کارگاه تخصصی مقالات شفاهی، از 6 نفر از برگزیدگان این‌ دوره تجلیل به‌ عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه افراد برگزیده بر اساس ارائه شفاهی مقالات انتخاب خواهند شد افزود: این افراد بر اساس فن بیان و میزان تسلط، مدیریت زمان و پاسخ‌گویی به پرسش‌های طرح شده و بار علمی مقالات، انتخاب و در روز اختتامیه از آنها تجلیل می‌شود.

مدیر روابط عمومی نخستین کنگره بین‌المللی تاریخ‌پژوهی «ایذه و بختیاری در‌ گذر تاریخ» با اشاره به رونمایی از تمبر ایل بختیاری در این همایش خاطرنشان کرد: برای ثبت زندگی عشایر بختیاری در اوراق بهادار کشور، تمبر مربوط به این مناسبت با همکاری اداره پست استان تهران آماده شد و در این همایش از آن رونمایی می‌شود.

شیرمردی اضافه کرد: مستندات این برنامه و تمبر آن در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت کشوری پست و استان تهران، موزه تمبر کشور، مجله چاپار و سایر رسانه‌های مربوط به پست و تمبر منتشر خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای بزرگ آیین‌های زندگی مردمان بختیاری به‌صورت زنده در سالن همایش اشاره کرد و گفت: این اجرا توسط گروه هنری پرک به رهبری پیمان شیرمردی برگزار خواهد شد و در آن 45 نفر از هنرمندان شهرستان ایذه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مدیر روابط عمومی نخستین کنگره بین‌المللی تاریخ‌پژوهی «ایذه و بختیاری در‌ گذر تاریخ» ادامه داد: در این اجرا، زحمات سه ساله گروه پرک در بازخوانی و اجرای نغمه‌های کهن بختیاری، ساعت 15 و 30 دقیقه روز جمعه 20 شهریور در سالن اصلی همایش به اجرا در خواهد آمد.

شیرمردی با اشاره به برپایی برنامه‌های آیینی محلی و سیاه چادر عشایر بختیاری در محل اجرای برنامه و درب ورودی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در این سیاه چادر تمام متعلقات زندگی مردم عشایر بختیاری به‌نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن تئاتر «تولد تا شکوفایی» به اجرا در خواهد آمد.

وی در پایان با دعوت از مردم فرهنگ دوست برای حضور در این کنگره تشریح کرد: کنگره روز جمعه هفته جاری از ساعت هشت تا 17 برگزار و دکتر غفار پوربختیار به عنوان دبیر علمی، کورش کیانی دبیر علمی بخش فرهنگی و هنری، محمد شیرازی‌پور دبیر اجرایی و دکتر اردشیر صالح‌پور مشاور ارشد شورای سیاست‌گذاری خواهند بود.

  • نخستین کنگره بین‌المللی تاریخ‌پژوهی با رویکرد تاریخ بختیاری و ایذه در گذر تاریخ با هدف کسب امتیازات پژوهشی و علمی برای افراد شرکت کننده، روز جمعه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه این کنگره در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ثبت شده، مقالات از تمام امتیازات مربوط به این پایگاه بهره‌مند خواهند شد.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *