آزمایشگاه مرکز بهداشت سوسن به بهره برداری رسید

رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه گفت: با توجه به عقرب گزیدگی‌های منطقه با راه‌اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشت سوسن دیگر نیازی به مراجعه طولانی برای انجام آزمایش و درمان وجود ندارد.

به گزارش ایزنا؛ مراسم افتتاح آزمایشگاه مرکز بهداشت بخش سوسن ظهر امروز با حضور آقاجان علیخانی‌پور فرماندار ایذه، مهرزاد شریفی بخشدار سوسن، غلامرضا صفری رئیس شبکه بهداشت و درمان، وفا درویش‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مسئولان محلی و مردم بخش سوسن انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه با اشاره به انجام مراحل احداث این آزمایشگاه و خدمات آن اظهار کرد: ازآنجایی‌که بیماران بخش سوسن برای انجام آزمایش‌های پزشکی خود باید مسیر طولانی تا ایذه را طی می‌کردند، نیاز شدید به‌وجود این مرکز احساس می‌شد.

غلامرضا صفری با اشاره به نصب چند دستگاه در این مرکز افزود: دستگاه‌های سل کانتر هماتولوژی، فتومتر

بیوشیمی، میکروسکوپ نوری و کیت‌های مربوطه، امروز در این آزمایشگاه به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: با نصب این دستگاه‌ها آزمایش‌های قند خون، تست بارداری، اوره، تری‌گلیسرید، کلسترول، آنالیز ادرار، CBC ،BG‌ و RH در این محل انجام خواهد شد.

صفری در پایان اضافه کرد: با توجه به عقرب‌گزیدگی‌های منطقه، با بهره‌برداری از این مرکز دیگر نیازی به مراجعه طولانی برای انجام آزمایش و درمان وجود ندارد و ساکنان روستاهای دنباله رود شرقی سوسن برای انجام امور پزشکی خود با مشکل مواجه نیستند.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *