سوسن نیازمند داشتن یک درمانگاه شبانه روزی است

بخشدار سوسن گفت: جمعیت بسیار زیادی در این بخش زندگی می‌کنند و برای درمان بیماران این مناطق نیاز به احداث یک مرکز درمانی شبانه‌روزی احساس می‌شود.

به گزارش ایزنا، مهرزاد شریفی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکز بهداشت بخش سوسن که با حضور مسئولان شهرستانی و محلی برگزار شد اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از استان، شهرستان و همکاری شبکه بهداشت و درمان ایذه یک دستگاه آمبولانس و دستگاه‌های انجام آزمایش در خود بخش صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقدام به تجهیز و بهره‌برداری از آزمایشگاه شاید کاری نباشد که در دید باشد افزود: با راه‌اندازی این مرکز خدمات بسیاری به بیماران بخش سوسن خواهد شد که کوتاه شدن مسیر برای انجام یک آزمایش از سوسن به ایذه مهمترین دست‌آورد آن خواهد بود.

بخشدار سوسن اضافه کرد: با بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکز بهداشت سوسن بسیاری از سفرهای غیرضروری بیماران که تنها برای انجام یک آزمایش چربی، عقرب‌گزیدگی و… بود کاهش پیدا خواهد کرد و بیماران مجبور نخواهند بود مسیر طولانی روستاهای سوسن به شهر ایذه را طی کنند.

شریفی با اشاره به در نظر گرفتن یک دستگاه آمبولانس استیجاری برای روستای جنگه و ممبین خاطرنشان کرد: این آمبولانس برای انجام خدمت‌رسانی به بیماران این روستاهای صعب‌العبور در نظر گرفته شده و از این‌رو خانه بهداشت روستایی نیز در آن مکان به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش سوسن نیاز جدی به داشتن یک مرکز شبانه روزی درمانی دارد تصریح کرد: جمعیت بسیار زیادی در بخش سوسن زندگی می‌کند و برای درمان بیماران این مناطق نیاز به احداث یک مرکز درمانی شبانه‌روزی احساس می‌شود و از این‌رو باید پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی این مرکز و کم کردن نیاز بیماران برای مراجعه به ایذه و درمان بیماری‌های اورژانسی صورت گیرد، هرچند که پزشکان درمانگاه اینک در این محل ساکن هستند.

شریفی ادامه داد: ساختمان مرکز فوریت‌های جاده‌ای سوسن به‌صورت کامل انجام شده و برای راه‌اندازی این مرکز و ارائه خدمات باید نیروهای تکنسین استخدام شوند و انجام این‌کار پیگیری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان و فرمانداری را می‌طلبد.

وی با اشاره به کمبود نیروهای بهورز در سطح روستاهای بخش سوسن تشریح کرد: با وجود چند خانه بهداشت، نیروهای بهورز به‌تعداد کافی در منطقه حضور ندارند و در این راستا سوسن از نظر داشتن نیروی درمانی در سطح پائین‌تری از سیاست‌های خدمات بهداشت و درمانی قرار دارد.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *