جشنواره عشایری «دا» در سوسن برگزار می شود

رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری خوزستان گفت: بازی های بومی و محلی در ترویج فرهنگ غنی خوزستان نقش موثری داشته و امتیازهای ورزشی در این رقابت ها می تواند به ارتقای جایگاه استان در همه زمینه ها کمک کند.

به گزارش ایزنا، سیدکریم حسینی با اشاره به کسب عنوان های برتر تیم های استان در جشنواره های بومی و محلی اظهار کرد: خوزستان همواره در بازی های بومی و محلی و تعدد قومیت ها در کشور حرف نخست را می زند و در بسیاری از جشنواره ها بویژه مسابقات کشوری مقام های باارزشی را به دست آورده است.
وی افزود: ترویج خرده فرهنگ ها در قالب بازی های بومی و محلی می تواند در همگرایی مردم در دفاع از میراث نیاکان خود نقش موثری داشته باشد.
رییس هیات ورزش های روستایی و عشایری خوزستان به برگزاری بازی های بومی و محلی در برخی از شهرستان ها به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این هفته مسابقات مختلفی در رشته های متنوع در شهرستان ها آغاز شده است.
وی به برگزاری جشنواره ای با عنوان دا(مادر) در دورافتاده ترین روستای استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در روستای سوسن ایذه قرار دارد که از نظر گردشگری نیز جاذبه های خوبی دارد و برگزاری این جشنواره در این روستا از هر نظر برای استان مفید است.
حسینی اضافه کرد: تجلیل از مسن ترین مادر در این روستا و برگزاری بازی های بومی و محلی در رشته های مختلف از جمله برنامه هایی است که در قالب این جشنواره انجام می شود.

ایرنا/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *