امنیت یک تولید جمعی است که از طریق همکاری با پلیس میسر می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه گفت: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به ایجاد امنیت 100 درصدی نخواهد بود و در این راستا همکاری مردم را می‌طلبد.

به گزارش ایزنا، رضا محمدزاده در نشست خبری ظهر امروز خود با اصحاب رسانه با تبریک هفته ناجا به پرسنل زحمت‌کش این نهاد، تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و تسلیت به‌مناسبت حادثه کشته شدن حجاج در منا اظهار کرد: در روزهایی که خانواده‌های این حجاج خود را با نصب پلاکارد و پرچم‌های سبز برای استقبال از آنها آماده می‌کردند، با بی‌تدبیری آل‌سعود پرچم‌های سیاه جایگزین شد.

وی با اشاره به هفته ناجا افزود: این هفته با شعار اقتدار پلیس، هم‌دلی و هم‌زبانی، امنیت و آرامش خواهد بود و برنامه‌های متنوع پیش بینی‌شده به‌صورت روزشمار به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه با اشاره به تهدیدها و آسیب‌های زمان حال، خاطرنشان کرد: این چالش‌ها و آسیب‌ها در دو بخش فضای مجازی و فصل بازگشایی مدارس است که در مدارس جلساتی با مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان برگزار خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به فضای مجازی تصریح کرد: این فضا هم دارای خوبی‌ها و هم به‌همان اندازه معایبی را در بر دارد که تجارت الکترونیک و معاملات بازرگانی که بدون صرف هزینه‌های گزاف انجام می‌شود، ارتباط با دوستان، توسعه و مشارکت اجتماعی و… جز خوبی‌های فضای مجازی به‌حساب می‌آید.

وی شکل‌گیری و ترویج شایعات، تبلیغات ضد دینی، نقص حریم خصوصی افراد و دور ماندن از محیط‌های اجتماعی را از معایب وابستگی به فضای اینترنتی دانست و اضافه کرد: با وجود این فضا، روش ارتکاب جرم از حالت سنتی به مدرن تغییر پیدا کرده است و با اینکه شاید مجرم کیلومترها با قربانی فاصله دارد ولی می‌تواند باعث زیان‌های مادی، حیثیتی و جانی برای افراد شود.

محمدزاده با بیان اینکه دشمنان در پشت پرده نرم افزارهای فضای مجازی قرار گرفته‌اند گفت: جرایمی مانند ایجاد باند، کلاه‌برداری، باندهای فساد و فحشا، سرقت اطلاعات شخصی و تهیه و توزیع مواد مخدر از طریق این فضا نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با آموزش‌هایی که از طریق فضای مجازی برای تهیه و توزیع مواد صنعتی داده می‌شود، وارد کردن مواد قاچاق از کشورهای خارجی کمتر شده است و حتی این مواد به‌وسیله لابراتور در خانه ساخته می‌شود.

فرمانده انتظامی ایذه با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر به سن دبیرستان تشریح کرد: برای جلوگیری از گرایش جوانان و کاهش جرایم، با انجام یک برنامه‌ریزی مدون توسط این نهاد، آموزش‌های چهره به‌چهره و آگاهی‌بخشی به دانش آموزان در مدارس صورت خواهد گرفت.

*برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس ایذه

محمدزاده ادامه داد: این برنامه در نیمه دوم مهرماه که ثبات آموزشی اتفاق افتاده است اجرا و در این راستا اعزام کارشناس به مدارس برای آموزش، هشدار دهی، اطلاع‌رسانی و تهدیدات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این کلاس‌های آموزشی در سطح مساجد شهرستان عنوان کرد: کارشناسان پس از نماز مغرب و عشا در سطح مساجد برای برگزاری این کلاس‌ها حاضر خواهند شد تا از روش تبادل اطلاعات با مردم، روحانیون و نمازگزاران به ارتقاع سطح امنیت کمک شود.

عالی‌ترین مقام پلیس شهرستان ایذه با بیان اینکه موضوع امنیت یک تولید جمعی و همگانی است تشریح کرد: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به ایجاد امنیت 100 درصدی نخواهد بود و در این راستا همکاری مردم از جمله اقشار خاص مانند بازاریان که بیشتر مورد تهدید هستند را می‌طلبد.

*نصب دوربین‌های مدارس بسته در اصناف

محمدزاده با اشاره به نصب دوربین در برخی از اصناف شهرستان که دارای اولویت هستند اظهار کرد: طلا فروشی‌ها، بانک‌ها، تاکسی سرویس، عمده فروشی‌ها که در معرض تهدید هستند با نصب دوربین‌های مدار بسته و آموزش‌های خود کنترلی در ایجاد امنیت سهیم شدند.

وی با بیان اینکه در تعامل ادارات دولتی باید آنها را در مسائل فرهنگی سهیم کنیم تصریح کرد: جامعه ما یک جامعه جوان است و برای انجام کارهای فرهنگی نیازمند پای کار آمدن سازمان‌های دیگر هستیم، در بحث مقابله با مواد مخدر نیز نیروی انتظامی مجری است و برای پیگیری و مقابله با آن همراهی لازمه کار است.

*اجرای برنامه‌های مختلف در هفته ناجا

محمدزاده با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های هفته ناجا در شهرستان ایذه با ارائه گزارش در خطبه‌های نماز جمعه آغاز شد افزود: برگزاری مراسم صبح‌گاه با حضور مسئولان ادارات شهرستان، خانواده شهدا و جانبازان، بازنشستگان نیروی انتظامی و تقدیر از کارکنان این نهاد از جمله برنامه‌های آغازین بوده است.

وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های آموزش همگانی، برگزاری مسابقات تیراندازی بین مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

فرمانده انتظامی ایذه با اشاره به ارائه خدمات پزشکی توسط بهیاری این نهاد به مردم شهرستان اظهار کرد: این خدمات در سطح شهر برای اندازه‌گیری فشار خون و و آزمایشات پزشکی خواهد بود و در سطح روستاها نیز با اعزام تیم‌ها، خدمات پزشکی و توزیع دارو انجام خواهد شد.

وی بازدید دانش آموزان و دانشجویان از خدمات پلیس 110، دعوت از اساتید و دانشجویان رشته حقوق از آگاهی، گذرنامه و تشخیص هویت، خواندن پیام مهر در مدارس شهرستان، دیدار با امام جمعه شهرستان، تجلیل از حافظان قرآن کریم، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا و مراسم تجلیل از خانواده‌های نیروهای انتظامی را جز دیگر برنامه‌های اصلی این هفته دانست.

انتهای پیام/

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *