بیمار ضربه مغزی ایذه‌ای با اورژانس هوایی به اهواز منتقل شد / نبود آمبولانس؛ معضل اساسی ایذه

رئیس بیمارستان شهدای ایذه از اعزام بیمار ضربه مغزی به‌وسیله اورژانس هوایی به اهواز خبر داد.

به گزارش ایزنا، مسعود علی‌عسگر با اشاره به اعزام بیمار ضربه مغزی از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی اهواز اظهار کرد: این جوان ایذه‌ای بر اثر سانحه تصادف دچار ضربه مغزی شده بود و با استفاده از هلی‌کوپتر به اهواز اعزام شد.

وی با اشاره به‌شدت ضربه وارده افزود: نبود آمبولانس یکی از مشکلاتی بود که باعث شد کار این بیمار برای اعزام طول بکشد؛ برای انتقال مصدوم از استان درخواست بالگرد شده بود.

  • شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر 230 هزار نفر همواره در بخش‌های مختلف پزشکی و درمانی درگیر مشکلات فراوانی چون نبود پزشکان متخصص، نداشتن دستگاه، نبود جاده مناسب برای اعزام بیماران و دوری از مراکز درمانی مرکز استان بوده است.

گاهی وارد شدن ضربات جسمی شدید مانند ضربات مغزی به بیماران در نبود دستگاه سی‌تی اسکن، بخش مراقبت‌های ویژه مناسب و بزرگ و عدم وجود پزشکان متخصصی مانند جراح مغز و اعصاب این افراد را به‌کام مرگ می‌کشاند و در این راستا عملا هیچ‌گونه کاری جز اعزام بیمار به مراکز درمانی مرکز استان آن‌هم با طی کردن مسیر 200 کیلومتری ایذه تا اهواز، از دست مراکز پزشکی این شهرستان بر نمی‌آید.

مردم این شهرستان که گاهی نبود آمبولانس اعزام بیمار و نبود تخت خالی در بیمارستان‌های مرکز استان برای اعزام به دغدغه اصلی آنها تبدیل می‌شود، در انتظار ایجاد یک تحول جدی و پیشرفت هستند.

البته در این بین خدمات دانشگاه علوم پزشکی برای پیشرفت وضعیت بهداشتی و درمانی مراکز روستایی و خانه‌های بهداشت مناطق دور‌دست شهرستان نیز نباید نادیده گرفته شود.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *