بیکاری 150 نیروی بومی هدیه وزیر نفت به خوزستانی‌ها!

با افتتاح میدان نفتی منصوری در خوزستان، 150 نیروی بومی مشغول در این پروژه اخراج و بیکار شدند.

به گزارش ایزنا، سفر یک‌روزه وزیر نفت برای افتتاح چندین پروژه نفتی در این استان بوده که یک پروژه در اهواز و دو پروژه دیگر در مسجدسلیمان را شامل می‌شود.

در این سفر، پروژه‌های «فاز نخست طرح توسعه میدان منصوری»، «کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید» و «واحد بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان» به افتتاح رسید و رسما وارد فاز اجرایی شدند.

البته به دلیل شرایط نامساعد جوی سفر وزیر نفت به مسجدسلیمان از دستور کار خارج شد و از طریق تشکیل جلسه در اهواز و ویدئو کنفرانس دو پروژه‌ نفتی و صنعتی مسجدسلیمان افتتاح شد.

در گام نخست اما وزیر نفت بر سر پروژه «فاز نخست طرح توسعه میدان منصوری» حضور یافت و جالب است که با افتتاح این پروژه، رسما 150 نیروی مشغول به‌کار این طرح که حدود 9 سال سابقه کار داشته، اخراج شدند!

*کارگران با 9 سال سابقه کار به راحتی اخراج شدند

یکی از این کارگران که از ذکر نام خود خودداری کرد در حاشیه افتتاح فاز نخست این میدان نفتی، اظهار کرد: حدود 9 سال است که در این پروژه مشغول کار هستیم و متاسفانه امروز با هزار امید و آرزو که وزیر میهمان ماست و قرار است وضعیت کاری‌مان مشخص شود، اخراج شدیم.

وی افزود: انتظار می‌رود در این زمینه تکلیف من و 149 همکار دیگرم که بومی استان خوزستان هستیم مشخص شود و مسئولان ما را به حال خود رها نکنند.

دیگر کارگر اخراجی این پروژه تصریح کرد: متاسفانه نیروهایی که قرار است جایگزین ما باشند پیش‌تر تعیین و حتی از خارج از استان و غیربومی گزیده و استخدام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که نیروهای غیربومی از اصفهان و تبریز برای کار در این میدان نفتی استخدام شده‌اند.

*هیچ مسئولیتی در قبال کارگران ندارم

اما مختاری مجری این پروژه اظهار کرد: این کارگران تا زمانی که این پروژه به مرحله افتتاح برسد زیرنظر من به‌عنوان مجری طرح مشغول به‌کار بوده‌اند و امروز با تحویل پروژه هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارم.

با توجه به افتتاح سه پروژه نفتی که خوزستانی‌ها از مدت‌ها پیش انتظار افتتاح و بهره‌برداری از آن را می‌کشیدند انتظار می‌رفت خبرهایی جدید از اشتغال نیروهای بومی به گوش برسد نه اینکه در گام نخست بیکاری چون بختک سایه‌اش را بر سر نیروهای بومی پهن کند!

مرجع / فـارس

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *