از تناقض در پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تا لغو مسافرت‌ها

پیش‌بینی‌های استانی و کشوری هواشناسی در یک زمان چنان دچار دوگانگی شده که مردم را برای انجام برنامه‌ریزی‌های سفری خود با ابهام روبه‌رو کرده است!

به گزارش ایزنا؛

بدون شک نقش اساسی سازمان هواشناسی در راستای ایجاد آمادگی برای بحران‌های حاصل از بارندگی‌های شدید و سیل آسا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

پیرو همین موضوع، در هفته‌های اخیر شاهد پیش‌بینی‌های ضد و نقیض فراوان در مرکز هواشناسی کشور با استان خوزستان بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که در یک شب پیش‌بینی استانی هوا با کشوری آن با تفاوت بسیار از طریق کارشناسان در رسانه ملی گزارش شد.

این تفاسیر در ماه و هفته‌های اخیر چندبار به وقوع پیوسته که گاها مسافران مسیرهای کوهستانی را دچار تردید و تا جایی که موجبات لغو سفرهای کاری و تفریحی آنان را فراهم کرد.

با مقایسه صورت گرفته؛ در بیشتر مواقع گزارش‌های نقطه‌ای مرکز هواشناسی خوزستان با صحت بیشتری نسبت به مرکز کشوری آن صورت گرفته، به گونه‌ای که گزارش هواشناسی کشور از یک روز بارانی شدید در خوزستان خبر داده و هواشناسی خوزستان همان زمان این روز را به درستی آفتابی گزارش کرده بود.

با توجه به نیاز مردم برای انجام برخی امورات خود به چگونگی وضعیت آب و هوا در وقت مورد نظر، انتظار می‌رود سازمان هواشناسی با در نظر گرفتن شرایط هر استان به تفکیک منطقه اقدام به پیش‌بینی کرده تا که شاید در روند کاری و مسافرت‌های مردم مشکلات احتمالی کمتری صورت پذیرد.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *