برگزاری مانور یک‌میلیون نفری دانش‌آموزی مبارزه با مواد مخدر در خوزستان

استاندار خوزستان از برگزاری مانور یک‌میلیون نفری دانش‌آموزی مبارزه با مواد مخدر استان در دی‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایزنا، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در استانداری خوزستان اظهار کرد: رسالت اصلی در جلوگیری از بروز اعتیاد، باید آموزش و پیشگیری باشد ولی باید توجه داشت که از جامعه هدف و اصول آموزش فاصله گرفته نشود.

وی افزود: می‌توان پس از رسیدگی به بحث آموزش، در زمینه فراهم کردن امکانات مختلف رفاهی و تفریحی به‌ویژه برای جوانان اقدام کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد باید از خانواده‌ها آغاز شود و مخاطب اصلی در مبارزه با مواد مخدر باید خانواده و جامعه دانش‌آموزی باشد تصریح کرد: هر چند در حوزه دانش‌آموزی نباید فکر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آلوده شود و بهتر است برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از مقطع راهنمایی آغاز شود.

*آموزش و پرورش توجه بیشتری کند

مقتدایی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش استان می‌توانند به صورت منطقه‌ای، چند مدرسه را انتخاب کرده و با استفاده از برنامه‌های هنری و با کمک گروه‌های‌ تئاتر با توجه به موضوعات هر منطقه، برنامه‌های مختلفی با موضوع مبارزه با مواد مخدر برای دانش‌آموزان تدارک ببینند.

وی همچنین عنوان کرد: مجموعه آموزش و پرورش و ورزش استان، نسبت به سال‌های گذشته عملکرد خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته‌اند.

مقتدایی بیان کرد: البته حضور خیرین سبب پیشرفت‌های چشمگیر در این عرصه‌ها شده و می‌توانند در عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد نیز کمک شایانی به موفقیت برنامه‌ها بکنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر سوق دادن امکانات به سوی انجام برنامه‌های پیشگیرانه برای اقشار در معرض خطر عنوان کرد: اولویت‌بندی در زمینه هزینه کرده امکانات در حوزه پیشگیری از اعتیاد امری ضروری است.

وی اضافه کرد: در مورد، ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد معتقدم ارائه این آموزش‌ها تا زمانی که سایر بخش‌ها و حوزه‌ها مرتبط به امر پیشگیری از اعتیاد ورود پیدا نکند راه حل نجات جامعه از اعتیاد نخواهد بود.

مقتدایی، ارائه راهکارهای جدید در بحث آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را ضروری خواند و افزود: در ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد با توجه به شرایط استان باید نوآوری ایجاد شود تا شاهد خروجی مطلوب‌تری از این آموزش‌ها باشیم.

*لزوم تدوین برنامه‌های جدید پیشگیری از اعتیاد

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر انجام اقدامات و برنامه‌هایی که در سال‌های قبل نیز در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شده، ضروری است که در سال جاری برنامه‌های جدید نیز تدوین و برنامه‌ریزی و در یک روز مشخص از این هفته اجرا شود.

استاندار خوزستان به برنامه‌ریزی برای برگزاری مانور دانش‌آموزی مبارزه با مواد مخدر در خوزستان در دی‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: مانور یک میلیون نفری دانش‌آموزی با شعار «بهداشت، نشاط و ورزش» در سطح استان با استفاده از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی به بعد برگزار خواهد شد..

به گفته مقتدایی، مراکز صنعتی فعال در سطح استان باید بتوانند مسائل روانی را به پرسنل جوان خود آموزش و انتقال دهند.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *