با راه‌اندازی یک بنیاد می‌توان شاهد آثار متعدد و مدون فرهنگی بود

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: با راه‌اندازی یک بنیاد می‌توان شاهد آثار متعدد و مدون فرهنگی بود.

به گزارش ایزنا، خسرو نشان امشب در آئین رونمایی از کتاب جدید اردشیر صالح‌پور با نام تاریشا که در تنگه باستانی اشکفت سلمان برگزار شد با بیان اینکه هدف من در ابتدای شروع فعالیتم در اداره کل میراث فرهنگی آشنایی دوباره با استان خوزستان است اظهار کرد: با وجود اینکه مدت زیادی در این استان زندگی می‌کنم، یک چهره جدید از این استان برای من در حال کشف شدن است و آن هم ارزش‌ها و میراث فرهنگی و حوزه صنایع دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به تجربه فعالیت فرهنگی گذشته خود افزود: خوشحالم که اولین بازدید من از شهرستان ایذه مصادف با رونمایی از کتاب این استاد گران‌قدر و فعال در عرصه نویسندگی و هنر شد.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه حضور این جمعیت پرشور در رونمایی از کتاب نشان از توجه دوباره به حوزه میراث در این شهرستان است، تصریح کرد: الگوی توسعه در این شهرستان با مناطق دیگر می‌تواند بسیار متفاوت و برپایه داشته‌ها باشد.

نشان با اشاره به متفاوت بودن رونمایی از کتاب تاریشا با سایر رونمایی‌های انجام شده خاطرنشان کرد: در رونمایی این کتاب یک تناسب وجود دارد و آن هم قرار داشتن کتاب در محل نام خود است.

وی اضافه کرد: یک نمونه موفق در حوزه میراث فرهنگی که باید در حوزه فرهنگی انجام شود تعریف رویداد و یا رویداد مکانی است، زیرا اگر این آئین رونمایی در این مکان انجام نمی‌شد شادی محدود افرادی در این برنامه شرکت می‌کردند.

نشان ابراز امیدواری از رخ‌دادن این قبیل برنامه‌ها تشریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته جشنواره‌هایی نیز در مکان باستانی اشکفت سلمان انجام می‌شد، امیدواریم دوباره برنامه‌هایی با تعریف رویداد در این مکان برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: وظیفه ادارات شهرستان از جمله میراث فرهنگی و شهرداری است که اقدام به اجرای این برنامه‌ها با این عناوین در این محل‌ها کند.

نشان با بیان اینکه امیدواریم این کارها تبدیل به یک نهاد شود گفت: با انجام این کار می‌توانیم در حوزه خود شاهد آثار متعدد و مدونی باشیم.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *