گلایه‌های بازنشستگان مستمری‌گیر ایذه‌ای از تاخیر در دریافت حقوق‌ها

تعداد زیادی از بازنشستگان مستمری‌گیر ایذه‌ای از تاخیر در دریافت حقوق‌های ماهیانه خود ابراز گلایه کرده و خواستار بررسی و پرداخت مبالغ زمان تاخیر شدند.

به گزارش ایزنا، ابراز گلایه چندین نفر از بازنشستگان مستمری‌گیر این شهرستان در محافل مختلف نشان از ایجاد وقفه در پرداخت حقوق ماهانه آنها و به‌وجود آمدن مشکلات داشته است.

یکی از این افراد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با بیان اینکه تمام امرار معاش زندگی من بر اساس همین حقوق دریافتی دوره بازنشستگی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: سال‌ها با پرداخت بیمه برای دوران بازنشستگی خود و دریافت حقوق آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی اینک مشاهده می‌شود در برخی اوقات ایجاد تحولات موجب تاخیرهای گاها چند روزه در زمان دریافت این وجه می‌شود.

وی افزود: به‌دلیل هزینه‌های سنگین زندگی من به ناچار در سن پس از بازنشستگی نیز به کارهای آزاد و سنگین روی آورده‌ام تا بتوانم گوشه‌ای از مشکلات خانواده‌ام را برطرف کنم، ولی این عدم پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگی نیز باعث برهم‌ زدن نظم برنامه‌ریزی خواهد شد.

قاسم محمدی اضافه کرد: حال باید دید که مسئولان متولی در برنامه‌ریزی و پرداخت کننده بازنشستگان در هنگام پرداخت حقوق‌ها نیز فکری به‌ حال این چند روز تاخیر و پرداخت مطالبات خواهند کرد یا بدون داشتن برنامه خاصی این چند روز حذف خواهد شد.

*سیستم پرداخت‌های مستمری بازنشستگان در کل کشور متمرکز می‌شود

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان ایذه در این راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: دلیل تاخیر در زمان پرداخت حقوق بازنشستگان این شهرستان، سازمان تامین اجتماعی ایذه نبوده است.

محمد میرزایی افزود: شهرستان ایذه حدود 5 هزار نفر بازنشسته حقوق‌بگیر داشته که همزمان با کل کشور و به نوبت مطالبات خود را ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا ماه گذشته دریافت حقوق در شهرهای بزرگ کشور به ترتیب حروف الفبای فامیلی پرداخت می‌شد، خاطرنشان کرد: برای متمرکز کردن و یک‌زمان کردن وقت پرداخت مطالبات بازنشستگان، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که این موضوع باعث تاخیر در زمان پرداخت حقوق‌ها شد.

میرزایی اضافه کرد: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان تامین اجتماعی کشور، در هر ماه با سه روز تاخیر نسبت به ماه قبل حقوق این افراد پرداخت خواهد شد و این برنامه به نحوی پیش خواهد رفت که تا 20 اسفند امسال به یک‌زمان مشخص رسیده و از این تاریخ به بعد تمام پرداختی‌های کشور در روز بیستم هر ماه انجام شود.

وی در پایان گفت: بنابر دستورالعمل دریافت شده و با احتساب سه روز، در ماه آینده مستمری‌گیران باید در روز 14 دی منتظر حقوق دریافتی خود باشند و افرادی که در روزهای بین 20 تا 25 هر ماه اقدام به دریافت این مستمری می‌کردند، به همان روال گذشته برای دریافت اقدام کنند.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *