کوهستان‌های خوزستان سفیدپوش شد

دمای هوای شهرستان ایذه در شب گذشته به مرز صفر درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش ایزنا، با ورود سامانه بارشی در آخرین ساعات روز جمعه به کشور و فعال شدن آن، استان خوزستان و شهرستان ایذه نیز در دامنه فعالیت آن قرار گرفت و ریزش رحمت الهی باعث شادی مردم و به‌ ویژه کشاورزان شد.

همزمان با نخستین ریزش قطرات باران در شنبه شب میزان دمای هوا رو به سردی گرایید و تا جایی پیش رفت که طی بارش روز شنبه تغییرات هوا بسیار قابل مشاهده بود.

علاوه بر سرد شدن یک‌باره شهرستان کوهستانی ایذه، بارش نخستین برف سال 94 در ارتفاعات اطراف ایذه رهاورد این ریزش الهی بود.

با این‌ وجود و با پایان یافتن بارندگی‌ها در استان خوزستان و شهرستان ایذه میزان دمای هوا در شب گذشته به حدقابل توجهی کاهش یافت و این امر به گونه‌ای بود که ظاهراً شب‌های سرد زمستانی برای مردم این شهرستان تداعی و آغاز شد.

کوه‌ها و قله‌های سفیدکوه، منگشت و مناطقی چون حاجی‌کمال دهدز، دشت و سر صحرا، لنده، بازفت و چند منطقه دیگر این شهرستان که در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هستند با نخستین بارش برف چهره زمستانی به‌ خود می‌گیرند.

بررسی سایت‌های هواشناسی و نقشه‌ها در شب گذشته نشان از کاهش محسوس دما و نخستین تجربه دمای نزدیک به صفر درجه سانتی‌گراد در شهرستان ایذه داشت.

با این حال و با توجه به گزارش‌های سازمان هواشناسی در مورد افزایش روند کاهش دما تا اواخر هفته جاری انتظار می‌رود سایر هموطنان و شهروندان خوزستانی برای کاهش قطعی و افت فشار گاز در مصرف آن صرفه‌جویی کنند تا هموطنان مناطق دوردست و سردسیر دچار مشکلات و کمبود گاز نباشند.

فارس/

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *