هیچ موردی از آنفلوآنزای خطرناک در شهرستان ایذه مشاهده نشده است

رئیس مرکز بهداشت ایذه گفت: هیچ موردی از آنفلوآنزای خطرناک در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش ایزنا، ابراهیم اسکندری با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای خطرناک در این شهرستان گزارش نشده است، اظهار کرد: یک واحد پیشگیری به‌صورت فعال در بیمارستان و اورژانس حضور دارد و بیماری‌های واگیر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: پایگاه دیده‌ور به‌صورت شبانه‌روزی در محل بیمارستان حضور داشته و به‌مانند یک دیده‌بان به‌صورت لحظه‌ای تمام موارد را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهد تا که بیماری‌های مشکوک پیگیری و ریشه‌یابی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایذه با بیان اینکه هدف از کنترل و پیگیری بیماری‌ها در مراکز درمانی جلوگیری از اپیدمی شدن و پیشرفت بیماری واگیر است، خاطرنشان کرد: این پایگاه فعال به‌صورت 24 ساعته در حال رصد بیماری‌ها است و واکسناسیون مواردی مانند هاری، گزیدگی و… را حتی در روزهای تعطیل انجام می‌دهند.

اسکندری با اشاره به موارد پیشگیری از بیماری‌های فصلی و بیماری آنفلوآنزای خطرناک، تصریح کرد: توجه به بهداشت فردی، شستن دست‌ها در چند مرحله، دوری از موارد مشکوک به بیماری، عدم تماس‌های مخاطی، استفاده از ماسک و انداختن دستمال‌های کاغذی استفاده شده در سطل زباله در دار از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری است.

وی در پایان اضافه کرد: در صورت مشاهده مواردی مانند تب، سرفه، درد و بی‌حالی به‌ویژه در کودکان و افراد مسن به پزشک مراجعه کرده تا اقدامات حمایتی انجام شود.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *