پروژه راه‌آهن مسیر اهواز ـ ایذه ـ شهرکرد باید اجرایی شود

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان اهمیت پروژه راه‌آهن مسیر اهواز – ایذه – شهرکرد را بالا دانست و گفت: این پروژه دستور صریح ریاست جمهوری را هم در سفر استانی به شهرکرد و هم در جلسه هیأت دولت دارد و باید محقق شود.

به گزارش ایزنا، احمد سیاحی در همایشی به مناسبت روز حمل و نقل و در جمع مدیران و کارکنان راه‌آهن جنوب اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اهواز- ایذه – شهرکرد بسیار طرح قابل قبولی است که بر صنعت کشور تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر آن می‌تواند خیلی از مشکل‌های اساسی توسعه‌ای استان را رفع کند.

وی به وضعیت ریلی استان پرداخت و افزود: در استانی زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع و معادن، گردشگری، حمل و نقل زمینی- دریایی و … دارد و همه مولفه‌های توسعه‌ای در آن فراهم است و دور از انصاف است که بخواهیم آن را با استان دیگری مقایسه کنیم.

سیاحی با تاکید بر فراهم نمودن هرچه بیشتر زیرساخت‌ها در استان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی در توسعه و پیشرفت استان، ایجاد زیرساخت‌ها است و به عبارتی رابطه مستقیمی بین توسعه و زیرساخت‌ها وجود دارد که ما متاسفانه در این زمینه دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که گفته شد 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور در این استان اتفاق می‌افتد و باید خوزستان مجهز به همه زیرساخت‌های استاندارد و مدرن شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: باید توجه کرد که توسعه صنعتی و تاثیرگذاری این استان در کشور به تناسب زیرساخت‌های آن مغفول مانده است.

سیاحی به نشست اخیر با وزارت راه اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست 21 بند مصوب شد که قسمتی از آن مربوط به بحث توسعه زیرساخت‌های ریلی در خوزستان است و امیدواریم در آینده پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه 54 درصد مسیر حمل و نقل سوخت کشورهای همسایه به ویژه عراق در خوزستان صورت می‌گیرد، بیان کرد: هرکدام از این تانکرهای حمل سوخت هم مخاطرات مربوط به خود را دارند که در این خصوص خواستاریم از ظرفیت‌های ریلی استفاده بیشتری شود.

سیاحی گفت: نوسازی ایستگاه راه آهن اهواز یکی از پروژه‌های جدی و مورد تاکید ما است و ما متعهد به انجام آن با همکاری راه‌آهن هستیم و ما رتبه هشتم از نظر فضا و متراژ، رتبه سوم حمل ونقل باری و رتبه چهارم مسافری را در کشور داریم که باید ارتقاء یابد.

ایسنا/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *