رفع مشکل تأمین گوشت مصرفی شهروندان ایذه و باغملک با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی

رئیس دامپزشکی باغملک گفت: راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی این شهرستان، گوشت مصرفی مردم مناطق ایذه و باغملک را تأمین خواهد کرد.کشتارگاه

به گزارش ایزنا؛ علی‌داد پیش‌بین  با بیان اینکه کار ساخت و تجهیز کشتارگاه صنعتی این شهرستان تا خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد اظهار کرد: با راه‌اندازی این کشتارگاه تمام نیاز شهرستان‌های ایذه و باغملک برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی پیش‌بینی شده است، افزود: با انجام این کار، انتقال گوشت از کشتارگاه تا مراکز فروش به‌صورت ماشینی و کاملاً بهداشتی خواهد بود.

رئیس دامپزشکی باغملک اضافه کرد: در این طرح، دام از قصاب تحویل گرفته می‌شود و با استفاده از ماشین مخصوص به کشتارگاه برده شده و سپس گوشت با شرایط بهداشتی به قصاب تحویل می‌شود.

پیش‌بین با بیان اینکه این کشتارگاه صنعتی دام برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست هم نقش دارد، گفت: از خون، شاخ، فضولات و سایر اجزای بدون مصرف آن برای مصارف کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود، از این رو از وارد شدن آنها به محل و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت قصابی‌های منطقه بارانگرد، تصریح کرد: در گذشته قصابی‌های این محل در وضعیت نامناسب قرار داشت و با توجه به توبیخ و بستن آنها در گذشته، شرایط کنونی بهتر از گذشته شده است.

فارس/

 

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *