اقلیمی با دو برکت؛ ایذه در شادی باران و برف

باران و برف به شهرستان ایذه رنگ زمستانی بخشید.

عکس از وحید اورکی
کوه منگشت/شهرستان ایذه/عکس از وحید اورکی

به گزارش ایزنا، بارش باران از اوایل صبح روز گذشته در سطح استان خوزستان شروع به باریدن کرده است و علاوه بر طراوت بخشیدن به هوا، باعث آب‌گرفتگی معابر عمومی این استان شده است.

با وجود اینکه ریزش رحمت الهی در تمام شهرستان‌ها به‌ صورت باران بوده، اما این موضوع در شهرستان ایذه کمی متفاوت‌تر دیده می‌شود و حال و هوای زمستانی در این منطقه بیشتر خودآرایی می‌کند.

این شهرستان به‌ دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود و قرار داشتن در بین کوهستان‌های مرتفع شرق استان خوزستان و همجواری با استان‌های سردسیری مانند چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد اقلیم چهارفصل را در خود جای داده است.

همزمان با بارش‌های سطح منطقه، سطوح دامنه کوه، شهر و روستاهای این شهرستان که با اولین ریزش‌های رحمت الهی رخسار تابستان را به سرسبزی زمین بخشید، با کاهش دما پائیز را به زمستان سپرده و اینک غرق در زمستان زیبا چشم هر رهگذری را خیره می‌کند.

بارش باران در 24 ساعت گذشته در سطح این شهرستان باعث کاهش دما در کنار وزش باد شبانه، سوز زمستانی را به معنای تمام تداعی کرد، در این بین در کنار باران، برف پدیده غالب کوهستان‌های اطراف این شهر بوده است.

بارش برف که در ماه گذشته با سردی هوا باعث سفیدپوش شدن کوه‌ها در ایذه شده بود، این بار با شدت و سنگینی بیشتر قله‌های منگشت، سفید کوه، تنوش و همچنین منطقه حاجی کمال واقع در دهدز را در خود سفید‌پوش کرده است.

این در حالی است که بارش برف سنگین در منطقه تاراز واقع در شهرستان اندیکا منتهی به جاده شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری باعث بسته شدن جاده شد.

سازمان هواشناسی تا پایان شب گذشته میزان بارندگی در شهرستان ایذه را 46 میلی‌متر گزارش کرده بود که از این بابت در استان خوزستان برای بارش‌های این روز یک رکورد محسوب می‌شد.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *