احراز صلاحیت 563 داوطلب انتخابات مجلس در خوزستان/ 18 نفر انصراف دادند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از احراز صلاحیت 563 داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.انتخابات-ایذه-و-باغملک

به گزارش ایزنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، فرج‌الله خبیر اظهار کرد: از مجموع 623 داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در مجموع توسط هیئت اجرایی انتخابات 563 نفر احراز صلاحیت و42 نفر عدم احراز صلاحیت  شده‌اند، همچنین 18 نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی افزود: ماده 51 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرده که فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مکلف هستند نظریه رد هیئت اجرایی انتخابات را با ذکر استناد قانونی ظرف یک روز به داوطلبان ابلاغ کرده و با سریع‌ترین وسیله به ضمیمه اسناد و مدارک به اطلاع هیئت نظارت استان برسانند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، بیشترین تعداد احراز صلاحیت داوطلبان را در حوزه اهواز، باوی حمیدیه و کارون با 171 نفر دانست و گفت: در حوزه انتخابیه آبادان 51 نفر، اندیمشک 24 نفر، ایذه و باغملک 60 نفر، بندرماهشهر و امیدیه و هندیجان و بخش جولکی 33 نفر، بهبهان و آغاجاری 28 نفر، خرمشهر 21 نفر، دزفول 45 نفر، دشت آزادگان و هویزه 19 نفر، رامهرمز و رامشیر 22 نفر، شادگان 10 نفر، شوش 19 نفر، شوشتر و گتوند 24 نفر، مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا 36 نفر احراز صلاحیت شدند.

خبیر ادامه داد: حوزه انتخابیه اندیمشک با شش نفر بیشترین تعداد انصرافی‌ها را داشته و حوزه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، و حوزه شوش با سه نفر انصرافی در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه اهواز صلاحیت 11 نفر، آبادان دو نفر، شوشتر و گتوند 9 نفر، رامهرمز و رامشیر هشت نفر، اندیمشک پنج نفر، دزفول سه نفر، دشت آزادگان و هویزه سه نفر و در شوش یک نفر احراز نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: قانون فرصت شکایت را در اختیار داوطلبانی که صلاحیت احراز نشده قرار داده است، این افراد از تاریخ 16 تا 19 دی‌ماه جاری می‌توانند شکایت خود را به هیئت نظارت بر انتخابات خوزستان اعلام کنند.

هیئت نظارت از تاریخ 20 تا 26 دی‌ماه جاری به مدت هفت روز به بررسی شکایت‌های افراد رد صلاحیت شده و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان تائید صلاحیت شده از سوی هیئت‌های اجرایی می‌پردازد و 24 ساعت پس از اتمام زمان قانونی، فهرست نهایی افراد تائید صلاحیت شده به شکل رسمی اعلام می‌شود.

پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *