گام دوم برنامه جنگلانه ایذه در «بلوط بلند» دهدز برداشته می‌شود

دبیر انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست ایذه از برگزاری مرحله دوم برنامه جنگلانه در هفته هوای پاک و در منطقه بلوط بلند دهدز خبر داد.

به گزارش ایزنا، هژیر کیانی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه جنگلانه و هوای پاک که با حضور رئیس اداره محیط زیست، کارشناسان منابع طبیعی و جمعی از دوست‌داران محیط زیست شهرستان ایذه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای روز جمعه دوم بهمن ماه در منطقه بلوط بلند و کوه سفید در دهدز و قلعه سرد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این برنامه با دعوت از مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست استان خوزستان تدوین شده است.

دبیر انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست ایذه اضافه کرد: برنامه‌هایی چون انتقال نهال‌های بلوط اولین نهالستان بلوط استان خوزستان با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست انجام و طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی خوزستان و شهرستان ایذه عرصه‌ای قرق شده برای انجام این برنامه مشترک و داوطلبانه با هواداران و فعالان محیط زیست در نظر گرفته شد.

کیانی خاطرنشان کرد: اهدای یک قطعه باغ به‌مدت 30 سال با امکانات برای تهیه نهال بلوط توسط یکی از اهالی منطقه قلعه سرد به اداره کل محیط زیست از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی گفت: برنامه مشارکت دانش‌آموزان مدارس پایه منطقه دهدز با همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه و بخشداری دهدز از دیگر برنامه‌های روز دوم بهمن خواهد بود که طی همین روز از طرح آموزشی مدارس پایه با عنوان «جنگل‌یار» رونمایی خواهد شد.

کیانی تصریح کرد: برنامه جنگل‌یار با تکیه بر آموزش‌های کاشت و نگهداری بلوط تدوین شده است تا اهمیت برنامه نجات‌بخشی بلوط‌های زاگرس را به جامعه منتقل کنیم.

دبیر انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست ایذه در پایان گفت: کاشت نهال بلوط و بذر گیاهان دارویی در منطقه کوه سفید از جمله برنامه‌های این روز است که با حضور مردم منطقه، فعالان محیط زیست و مسئولان انجام می‌شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *