وزیر نیرو: تونل بهشت آباد مطلقاً اجرا نخواهد شد

معصومه ابتکار در متنی که در برخی شبکه های اجتماعی منتشر کرده به نقل از وزیر نیرو اعلام کرده است: تونل بهشت‌ آباد مطلقا اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایزنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو گفته است: تونل بهشت آباد مطلقا اجرا نمی‌شود، کار متوقف شده و هیچ وقت هم اجرا نخواهد شد.

گفته می شود طرح تونل بهشت‌آباد با هدف انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از چهار محال و بختیاری به اصفهان و فلات مرکزی جهت توسعه کشاورزی این مناطق داده شد و در سال 1390 کلنگ زنی شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی آب کشور به این طرح اشکالات فراوانی گرفته و آن را تأیید نکرده بودند.

همچنین شورای عالی امنیت ملی کشور در سال ۹۲ احداث تونل‌های بهشت آباد و گلاب را غیرقانونی اعلام و دستور توقف فوری آن را داده بود. اما از آنجا که کارگاه این تونل در روستای چرمهین اصفهان جمع آوری نشده است، شائبه‌هایی مبنی بر ادامه طرح به وجود آورده بود که وزیر نیرو این شائبه را تکذیب کرد.

به نظر می رسد اعتراضات ماههای گذشته بویژه در سال 92 و همزمان با آغاز بکار دولت تدبیر و امید باعث شده تا دولت و بویژه معصومه ابتکار معاون رییس جمهور بصورت ویژه ای این موضوع را در دستور کار قرار دهند و در همان ابتدا رییس سازمان محیط زیست کشور، مخالفت خود با اجرای این طرح را اعلام کرد.

با حضور علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، این موضوع به دبیرخانه کشیده شد و دبیرخانه شورا رسما ممنوعیت اجرای این طرح را اعلام نمود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *