تأیید صلاحیت 361 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان/تایید 37 نفر در حوزه ایذه و باغملک

انتخابات مجلس ایذهرئیس ستاد انتخابات خوزستان از تأیید صلاحیت 361 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش ایزنا، فرج‌الله خبیر شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 602 نامزد انتخاباتی در استان خوزستان 239 نفر رد صلاحیت شده و دو نفر نیز تا پیش از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان انصراف دادند.

وی ادامه داد: در مجموع 624 نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که 22 نفر نیز پیش‌تر از این انصراف داده بودند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در مجموع صلاحیت 563 نفر از داوطلبان در هیئت‌های اجرایی تایید و صلاحیت 42 نفر نیز رد شد، پیش‌تر در هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز صلاحیت 223 نفر تایید و صلاحیت 379 نفر نیز رد شده بود.

خبیر در ادامه به آمار تفکیکی نامزدهای ثبت‌نامی و تایید و رد صلاحیت شده شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 185 نفر نامزد شده بودند که پنج نفر انصراف داده و در نهایت در شورای نگهبان 100 نفر تایید و 80 نفر رد صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در این حوزه شش نفر انصراف دادند که صلاحیت 24 نفر در هیئت اجرایی تایید و شش نفر رد شد و هیئت نظارت نیز در این حوزه شش نفر را تایید، شش نفر را رد و 17 نفر را عدم احراز صلاحیت کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: در این حوزه انتخابیه 171 نفر در هیئت‌های اجرایی تایید و 11 نفر نیز رد شدند و در هیئت نظارت 69 نفر تایید چهار نفر عدم احراز و 107 نفر رد صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اندیمشک نیز از مجموع 35 داوطلب ثبت‌نام شده 16 نفر در شورای نگهبان تایید و 13 نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان ادامه داد: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک 62 نفر نامزد شدند که دو نفر انصراف دادند و در مجموع شورای نگهبان 37 نفر را تایید و 23 نفر را رد صلاحیت کرد، در این حوزه در هیئت اجرایی تمامی 60 نفر تایید اما در هیئت نظارت 25 نفر تایید، 19 نفر رد و 19 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر در ادامه اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان 54 نفر نامزد شده که یک نفر انصراف داد که در نهایت در شورای نگهبان 32 نفر تایید و 20 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه 51 نفر در هیئت اجرایی تایید و دو نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت 21 نفر تایید، 17 نفر رد و 15 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان 33 نفر داوطلب شده که در پایان 21 نفر در شورای نگهبان تایید و 12 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه 32 نفر در هیئت اجرایی تایید و یک نفر رد صلاحیت شده و در هیئت نظارت 12 نفر تایید، شش نفر رد و 15 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیز 28 نفر نامزد شدند که در شورای نگهبان 15 نفر تایید صلاحیت و 13 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه همه 28 نفر در هیئت اجرایی تایید اما در هیئت نظارت 9 نفر تایید، 13 نفر رد و شش نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خرمشهر از 21 نفر داوطلب، 14 نفر تایید و هفت نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، در این حوزه در هیئت اجرایی 21 نفر تایید، در هیئت نظارت 9 نفر تایید، پنج نفر رد و هفت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه دزفول از 50 نفر نامزد دو نفر انصراف دادند و در شورای نگهبان 30 نفر تایید و 18 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه هیئت اجرایی 45 نفر را تایید و سه نفر را رد صلاحیت کرد و در هیئت نظارت 20 نفر تایید، 14 نفر رد و 14 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان متذکر شد: در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه 22 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 13 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه در هیئت اجرایی 19 نفر تایید و سه نفر رد صلاحیت شدند، همچنین در هیئت نظارت پنج نفر تایید و 9 نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 31 نفر داوطلب شده و دو نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 20 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه در هیئت اجرایی 22 نفر تایید و هشت نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت 11 نفر تایید و 10 نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه انتخابیه شادگان 10 نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان 9 نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شد، در این حوزه در هیئت اجرایی همه 10 نفر تایید و در هیئت نظارت شش نفر تایید و دو نفر رد و دو نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

خبیر بیان کرد: در حوزه انتخابیه شوش با 23 داوطلب سه نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان 10 نفر تایید و 10 نفر رد شدند، در این حوزه در هیئت اجرایی 19 نفر تایید و یک نفر رد شده و در هیئت نظارت سه نفر تایید، پنج نفر رد و 12 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه شوشتر و گتوند 34 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داده و در شورای نگهبان 23 نفر تایید و 10 نفر رد صلاحیت شدند، در این حوزه در هیئت اجرایی 24 نفر تایید و 9 نفر رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت 15 نفر تایید، 9 نفر رد و 9 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در پایان گفت: در حوزه مسجد سلیمان، لالی و اندیکا 36 نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داد و شورای نگهبان 21 نفر را تایید و 14 نفر را رد کرد، در این حوزه انتخابیه در هیئت اجرایی همه 36 نفر تایید شدند و در هیئت نظارت 12 نفر تایید و هشت نفر رد و 16 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

انتهای پیام/*

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *