شور انتخاباتی، تخریب مجازی/ وقتی شایعه‌پردازان تئوریسین می‌شوند

انتخابات مجلس ایذههم‌زمان با نزدیکی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فضای شایعات و گاه تخریب کاندیداها در حال گسترش است.

هم‌زمان با شروع ثبت‌نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نام‌نویسی کاندیداها در حوزه‌های خود، شایعه‌پراکنی و ایجاد جریان طرف‌داران یک کاندیدای خاص به‌دور از انتظار نبوده و شاید از همان آغاز تبلیغات پیش از موعد به رویه بسیاری از کاندیداها و حامیان‌شان تبدیل شده است.

با این وجود ایجاد جریان‌های مثبت برای معرفی یک کاندیدای خاص امر نه‌چندان زننده‌ای حتی با وجود تبلیغات پیش از موعد نمی‌تواند باشد، روی آوردن برخی از گروه‌های حامی نامزدهای انتخاباتی که در فضای مجازی شاید روزانه شاهد برخی از آنها باشیم به فضای تخریب و نقد ناروای دیگران از جمله مشکلاتی است که فضای مجازی را تحت شعاع خود قرار داده است.

برخی از هواداران کاندیداهای خاص با ایجاد جریانات منفی به جای شکل‌دهی یک موج مثبت و معرفی خصوصیات و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط کاندیداهای خود با روی آوردن به فضای تخریبی سایر نامزدها و افرادی که شاید در محافل عمومی از شانس بیشتری برای پیروزی یاد می‌شوند، سعی در انحراف این افراد به هر نحوی دارند.

با این وجود، دوری از هر گونه شایع‌پراکنی و توجه به اهداف کاندیداهای خاص، خود می‌تواند بسیار موثرتر و امیدوارکننده‌تر برای سایر طیف‌ها و باعث موثر دانسته شدن کاندیداهای مورد نظر این گروه و دید مثبت سایر جامعه نسبت به وی شود، زیرا گاها این تخریب‌ها در ابتدا می‌تواند باعث از دست رفتن شرایط مساعد برای کاندیداهای مورد نظر این افراد نظریه‌پرداز و شایعه‌پرداز باشد.

*از انتخاب فامیلی تا اشتباهات انتخابی

در استان خوزستان به‌مانند بسیاری از استان‌های دیگر کشور اقوام مختلف تشکیل دهندگان جمعیتی بیش از 4 میلیون نفری هستند که سال‌ها در کنار هم با برادری و مهربانی زندگی می‌کنند.

در این بین در برخی از طوایف و قومیت‌ها نقش انکارناپذیر انتخاب‌هایی از سر تعصب را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، انتخاب‌هایی که گاها تنها برای مسائل پیش‌بینی شده و شخصی است.

با وجود این مسائل در روزهایی که بیش از پیش دل‌گرمی و ایجاد شور انتخاباتی احساس می‌شود، روی آوردن به فضاهای مجازی برای ایجاد محیط مخرب و ضد کاندیداتوری سایر رقبای طایفه‌ای در اکثر شهرهای خوزستان باعث تخریب برخی از چهره‌های سرشناس، موفق عرصه‌های مختلف و حاضر شده در این عرصه می‌شود.

عدم توجه به جایگاه یک فرد، نادیده گرفتن توانایی‌ها و حرکت در فضاهای احساسی باعث از دست رفتن زمان یک انتخاب منطقی شده، انتخابی که شاید پس از چهار سال دوباره ما را در جای قبلی خود قرار دهد.

با این وجود؛ توجه به توانایی‌های افراد شرکت‌کننده، دوری از تعصبات شخصی و فامیلی، عدم تخریب چهره‌های توانمند در فضاهای گوناگون می‌تواند زمینه‌ساز یک انتخاب موفق و منطقی در فضای دوستانه و کارشناسی شده باشد تا که آینده‌ای جدیدتر با تحولات بیشتر در شهر ما رقم بخورد.

فارس/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *