اجرای بزرگترین سفره هفت‌سین جنوب کشور در ایذه/انجام برنامه‌های فرهنگی مختلف در ورودی خوزستان

انوشیروان بهرامیشهردار ایذه گفت: به‌منظور انجام اقدامات فرهنگی و استقبال از مهمانان نوروزی بزرگترین سفره هفت‌سین جنوب کشور به‌همراه برنامه‌های گوناگون در ورودی خوزستان آغاز به‌کار می‌کند.

انوشیروان بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و گوناگونی برای تعطیلات عید نوروز پیش‌بینی شده است اظهار کرد: علاوه بر پیش‌بینی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اقدامات خدماتی زیادی نیز برای استقبال و پذیرایی از مسافران نورزی شهرستان انجام داده است.

وی با اشاره به آماده سازی فضای شهری برای استقبال از مهمانان نوروزی در این شهرستان، گفت: به‌منظور رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در شهر اقدامات زیادی در زمینه‌های عمرانی، خدماتی و … صورت گرفت.

*انجام لکه‌گیری آسفالت در نقاط مختلف شهری

شهردار ایذه با بیان اینکه کمبود اعتبارات عامل اصلی ارائه خدمات و رفع مشکلات بوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه ترمیم آسفالت خیابان‌های شهر، اکیپ‌های مختلف به‌صورت فعال اقدامات لازم را برای لکه‌گیری این اماکن انجام داده‌اند.

بهرامی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح روکشی و ترمیم آسفالت نیز اقدامات تراش، زیرسازی و آسفالت کامل نقاط تخریب شده ورودی ایذه از سمت اهواز، این کار از ابتدای دروازه قرآن تا بعد از تقاطع جاده کمربندی در دو طرف جاده انجام شد.

وی با اشاره به ابتدای جاده دشت سوسن و به‌سمت امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) تصریح کرد: به‌منظور تسهیل رفت و آمد در این ناحیه و حضور پرشمار مسافران در این مسیر، اقدامات لازم برای آسفالت‌ریزی جاده زیر بلوطک شیخان و اطراف میدان صورت خواهد گرفت.

بهرامی با بیان اینکه اقدامات خدماتی نیز برای بالا بردن سطح کیفیت خدمات نیز انجام شد، عنوان کرد: پاکسازی محیط پارک‌ها و شهری، جمع‌آوری زباله، آماده‌سازی مکان‌های گردشگری، نظافت سرویس‌های بهداشتی، همکاری با ادارات درگیر طرح نوروزی در سطح شهر و میدان‌های ورودی، نصب بنرهای راهنما و آماده باش نیروهای شهرداری برای همکاری با سایر نهادهای خدماتی طرح نوروزی از جمله اقداماتی است که برای ایام نوروز پیش‌بینی شد و انجام گرفته است.

*اجرای طرح‌های زیباسازی؛ کارهای فرهنگی و برنامه‌های معرف منطقه

وی با اشاره به زیباسازی فضای شهری برای ایام نوروز گفت: چراغانی کردن نقاط مختلف شهر، کاشت درخت و گل‌کاری در خیابان‌ها، نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارها و رنگ‌آمیزی بلوارها از جمله خدمات این بخش است.

شهردار جدید ایذه با اشاره به اینکه ایذه به‌عنوان اولین شهرستان خوزستان از سمت استان‌های مرکزی مانند اصفهان و چهارمحال و بختیاری است، افزود: از این‌رو در اولین میدان ورودی این شهر از سمت این استان‌ها اقدامات زیادی در جهت زیباسازی و معرفی فرهنگ و داشته‌های شهرستان به انجام رسیده است.

بهرامی ادامه داد: به‌منظور انجام طرح نوروزی، بزرگترین سفره هفت‌سین کشور امسال در میدان ولی‌عصر(عج) واقع در جاده اصفهان طراحی شد و بهره‌برداری رسید.

وی در پایان گفت: نصب سیاه چادر، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی که نشان دهنده فرهنگ مردمان این منطقه و منطقه بختیاری است از جمله اجرای موسیقی، تئاتر، کارگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و برگزاری مراسمات آئینی منطقه جز برنامه‌هایی است که هر روز از ساعت 9 صبح تا شب در این محل انجام شده و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/72026/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *