مقام معظم رهبری سال 95 را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به همه‌ هم‌میهنان و ایرانیان بخصوص خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران، و با گرامیداشت یاد شهیدان و امام بزرگوار، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.مقام معظم رهبری

به گزارش ایزنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قرار گرفتن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ابتدا و انتهای سال ۹۵، اظهار امیدواری کردند که این سال، سالی مبارک برای ملت ایران باشد و بتوان با بهره مندی از معنویات آن بانوی بزرگ، از راهنمایی‌ها و زندگی ایشان درس گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی در ارزیابی از سالی که گذشت، سال ۹۴ را مشابه سالهای دیگر، آمیزه‌ای از «شیرینی‌ها و تلخی‌ها»، و «فرازها و فرودها» و شامل «فرصتها و تهدیدها» توصیف کردند و گفتند: از تلخیِ «حادثه منا» تا شیرینیِ «راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۷ اسفند» و همچنین «تجربه برجام و امیدهایی که برانگیخت و نگرانی هایی که در کنار آن وجود دارد»، همگی جزء حوادث سال ۹۴ بود.

ایشان با اشاره به امیدها، فرصتها و تهدیدهای پیش رو در سال جدید تأکید کردند: هنر آن است که از فرصتها به معنای حقیقی کلمه استفاده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم، به گونه ای که در کشور در پایان سال، تفاوتهای محسوسی پیدا شود و البته برای تحقق امیدها باید «تلاش»، «کار شبانه روزی» و «سعی و کوششی بی وقفه» انجام داد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان نکته اساسی و اصلی در حرکت عمومی ملت ایران خاطرنشان کردند: ملت ایران باید کاری کند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان از آسیب پذیری خارج کند و آسیب پذیری از ناحیه دشمن به صفر برسد.

رهبر انقلاب، اولویت اول و فوری در این حرکت مهم را مسئله «اقتصاد» خواندند و افزودند: اگر ملت، دولت و همه مسئولان بتوانند در مسئله اقتصاد کارهای درست، بجا و متقنی انجام دهند، امید می رود که این کارها در مسائل دیگر همچون «مسائل و آسیبهای اجتماعی» و «مسائل اخلاقی و فرهنگی» نیز تأثیرگذار باشند.

ایشان، «تولید داخلی»، «ایجاد اشتغال و رفع بیکاری»، «تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود» را مسائل اصلی در اقتصاد برشمردند و گفتند: این موارد جزء مسائل مبتلابه مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات مسئولان نیز نشان می‌دهد که این خواسته‌های مردم، بجا و به‌مورد است.

حضرت آیت الله خامنه ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی شرط دستیابی به این توفیقات را کار و تلاش بر مبنای اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: گزارشهای دولت نشان می‌دهد که کارهای وسیعی در این زمینه صورت گرفته اما این کارها، کارهایی مقدماتی و شامل بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف است.

ایشان وظیفه مسئولان را «اقدام عملی» در زمینه اقتصاد مقاومتی خواندند و تأکید کردند: لازم است که اقدام و عمل کردن به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ادامه یابد و محصول کار «بر روی زمین» به مردم نشان داده شود.

حضرت آیت الله خامنه ای «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را همچون راهی مستقیم و روشن به سمت رفع نیازهای کشور دانستند و با تشکر از همه تلاشگران این عرصه، افزودند: البته توقعی نیست که این اقدام و عمل در ظرف یک سال همه مشکلات را حل کند اما اگر اقدام و عمل با برنامه ریزی درست همراه شود، یقیناً در پایان سال آثار و نشانه های آن قابل مشاهده خواهد بود.
انتهاي پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *