باد و باران در راه است/مسئولان ایذه نسبت به طغیان رودخانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش‌های خوبی که پیش‌بینی شده، گفت: فرمانداران و بخشداران مهمانان نوروزی را از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز به‌ویژه در ایذه و دهدز برحذر دارند.باران

به گزارش پایگاه خبری ایزنا؛ کوروش بهادری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت فردا (شنبه) با ورود سامانه بارشی، بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ ابتدا در مناطق شمالی، ارتفاعات و شرق خوزستان را شاهد باشیم که به تدریج به‌سمت مناطق مرکزی و جنوبی گسترش می‌یابد.
به گفته وی، این وضعیت تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
بهادری افزود: از یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با وزش بادهای شدید احتمال فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک و کاهش دید در تعدادی از شهرها از جمله اهواز دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش‌های خوبی که پیش‌بینی شده، گفت: فرمانداران و بخشداران مهمانان نوروزی را از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز به‌ویژه در ایذه و دهدز برحذر دارند.
بهادری همچنین تصریح کرد: از یکشنبه و دوشنبه نیز با مواج شدن خلیج فارس به صیادان و صاحبان قایق‌های تفریحی توصیه می‌شود که مسائل ایمنی و هشدارهای مسئولان و مرزبانان را رعایت کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته آبادان با 29 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و ایذه با 6 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بوده و تغییرات دمایی اهواز بین 12 تا 26 درجه سانتی‌گراد بوده است.
خوزستان نخستین باران امسال را در روز دوم فرودین در شمال و شرق و نخستین باد و خاک را هم در همین روز در مناطق مرکزی و جنوبی شاهد بود.
در این روز اهواز در حالی گرد و غبار حدود چهار برابر حد مجاز را تجربه کرد که در دهدز 21 میلیمتر بارندگی اتفاق افتاد.

انتهای پیام/*

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *