استقبال پرشور مسافران نوروزی از نمایشگاه بومی محلی شهرستان ایذه+تصاویر

شهردار ایذه گفت: مسافران نوروزی از بزرگترین سفره هفت سین کشور و نمایشگاه بومی محلی ورودی ایذه استقبال پرشور داشتند.04

به گزارش ایزنا، انوشیروان بهرامی با اشاره به ویژه‌برنامه استقبال از مهمانان نوروزی از سمت اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایذه به‌عنوان اولین شهرستان و دروازه ورودی استان از سمت استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان به‌حساب می‌آید، ویژه‌برنامه استقبال از مسافران در ابتدای شهر انجام شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در ابتدای ورودی ایذه، افزود: به‌منظور آشنایی بیشتر هموطنان با آئین سنتی مردمان این منطقه، نمایشگاه مربوطه در قالب غرفه‌هایی با سیاه چادر، معرفی غذاها و سوغاتی‌های منطقه، نمایشگاه فرهنگی، لباس سنتی مردم بختیاری و چند برنامه دیگر صورت گرفت.

شهردار ایذه با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین سفره هفت‌سین جنوب کشور در ورودی این شهر، خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد یک فضای با نشاط و متنوع برای شهروندان و مسافران و آشنایی با فرهنگ اصیل این منطقه، ویژه‌برنامه شعر‌خوانی؛ پخش و اجرای موسیقی محلی؛ کارگاه خطاطی، جنگ شادی و… توسط هنرمندان شهرستان در این محل انجام شد.

بهرامی اضافه کرد: امسال تلاش‌های زیادی برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های شهرستان در ورودی ایذه انجام شد و شاهد همکاری پررنگ و تلاش‌های تمام ادارات و مجموعه های شهرستان برای انجام یک برنامه در خور و مناسب بودیم.

وی اضافه کرد: این برنامه و برپایی سیاه چادر سال گذشته در این محل صورت گرفت و امسال به‌صورت کامل‌تر و مناست‌تر انجام شد و با همکاری همه ادارات ستاد نوروزی و سفر در شهرستان امیدواریم سال‌های آینده با کاستی‌های کمتر و به‌صورت پربارتر انجام بگیرد.

بهرامی در پایان گفت: این نمایشگاه تا پایان روز 13 فروردین دایر خواهد بود و در کنار آن شهرداری نیز اقدام به برنامه های راهنمایی مسافران خواهد کرد.


شهردار ایذه در برنامه استقبال از مسافران نوروزی


نیروهای شهرداری در سیاه چادرهای مربوط به راهنمایی مسافران


اجرای برنامه های فرهنگی و سرگرمی توسط گروه زاگرس نشینان بختیاری


نمایشگاه نوروزی استقبال از مسافران و مهمانان


تنور پخت نان بختیاری


تزئین در سیاه چادر بختیاری / عکس از وحید اورکی

به گزارش خبرگزاری فارس، شهردار ایذه از زمان سرپرستی در چهار ماه گذشته تا پس از نشستن بر کرسی شهرداری این شهر اقدامات فرهنگی و خدماتی متنوعی را انجام داده و انتظار می‌رود با حمایت مردم شهرستان و همکاری با وی، اقدامات به‌صورت کامل‌تر انجام بپذیرد.

اقدامات وی باعث رضایت شهروندان بوده و شهروندان نیز انتظار دارند که وی با این تلاش راهی برای برون‌رفت ایذه از وضعیت موجود به‌وجود آورد تا که مرکز این شهرستان 210 هزار نفری از نظر توسعه شهری از جمله آسفالت، فضای سبز مناسب، مراکز تفریحی و رفاهی، مراکز ورزشی و… به جایگاه واقعی خود برسد.

در ویژه برنامه صورت گرفته علاوه بر فعالیت‌های مستمر شهرداری، نباید تلاش‌های شبانه‌روزی گروه زاگرس‌نشینان بختیاری به سرپرست ارشاد قریشوندی که با نصب سیاه چادر و اجرای برنامه‌های محلی گامی در راستای معرفی فرهنگ منطقه برداشت غافل شد.

حضور مداوم و مسئولانه رضا صیدعالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با اجرای برنامه‌های خطاطی و نوشتن آیه‌های قرآنی هنر مردم این منطقه را به نمایش گذاشت را نباید نادیده گرفت.

همچنین تلاش‌های مجموعه ادارات شهرستان که با تمام توان خود در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه خدمات‌رسانی به مسافران و مهمانان نوروزی گام برداشتند را باید مورد تقدیر قرار داد.

عکس ها از وحید اورکی

انتهای پیام/فارس*

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *