پیشنهاد: لزوم راه‌اندازی «خط ویژه تاکسی دانشگاه‌ها» در ایذه

ساماندهی وضعیت مسافربرهای جلوی دانشگاه آزاد و پیام نور امری ضروری و لازم برای حمل و نقل دانشجویان است.تاکسی

به گزارش ایزنا؛ با توجه به ماشینی شدن و نیاز بیشتر مردم امروزی به وسایل حمل‌ونقل برای آسانی و انجام سریع کارها، بدون شک رفع نیازهای دانشگاهیان و رفاه دانشجویان که آینده‌ساز این کشور هستند، امر بسیار مهمی است که باید به بهترین نحو انجام پذیرد.

اما نکته قابل توجه؛ جابه‌جایی بدون ساماندهی و بدون نظارت و به‌کل بی‌نظم در دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور واحد ایذه است، مکانی که روزانه چند هزار دانشجو اعم از بومی و غیربومی در آن رفت‌وآمد می‌کنند.

این دانشگاه‌ها تا به امروز اقدامات درون‌دانشگاهی برای تردد دانشجویان انجام نداده و حمل‌ونقل دانشجویان از طریق همان خودروهای مسافربر شخصی درب دانشگاه و تا حدودی هم تاکسی‌های شهری انجام می‌‌گیرد، که در این بین باز هم تاکسی‌های شهری نقش کمرنگ‌تری ایفا می‌کنند.

نوع برخورد برخی از مسافربرهای شخصی مطمئنا نمی‌تواند وجه خوبی از شهرستان ایذه در بین دانشجویان غیربومی داشته باشد که این امر نیازمند رسیدگی از سوی مسئولان امر است.

مسئولان دانشگاه می‌توانند با ایجاد خط ویژه تاکسی‌های دانشگاه در درون پارکینگ دانشگاه هم به این بی‌نظمی جلوی درب سرو سامانی بخشیده و هم در آسوده خاطر بودن دانشجویان برای جابه‌جایی کاری انجام داده باشد.

این موضوع بدین معنا نیست که این قشر فاقد شغل و جویای کار از حداقل درآمد ممکن نیز محروم شوند بلکه دانشگاه می‌تواند با استخدام این سواری‌های شخصی و دادن خط ویژه پس از شناسایی و صدور کارت باعث اشتغال آنها به‌عنوان راننده امین دانشگاه باشد.

خط ویژه دانشگاه به نوعی می‌تواند مدیریت شود که ایستگاه آن در مرکز و محلاتی از شهر متمایز با تاکسی‌های شهر بوده و با استفاده از لوگو دانشگاه مربوطه تنها برای انجام خدمات حمل و نقل به دانشجویان اقدام کند تا که هم در بحث اشتغال و ساماندهی مسافربرهای شخصی دانشگاه اقدامی صورت گرفته باشد و هم آرامش و امنیت بیشتر برای دانشجویان برای تردد ایجاد شود.

انتهای پیام/*

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *