احتمال وقوع سیلاب شدید در ایذه کم است/مردم از نزدیک شدن به مکان‌های سیلابی دوری کنند

رئیس اداره هواشناسی ایذه گفت: بارندگی در سطح شهرستان ایذه به‌صورتی که در دزفول و اندیمشک رخ داد پیش‌بینی نمی‌شود ولی احتمال می‌رود از امشب تا اواخر وقت فردا نیز بارش قابل ملاحضه‌ای در سطح شهرستان ایذه داشته باشیم.باران

به گزارش ایزنا، مهران زمانی با اشاره به شدت یافتن بارش‌ها از عصر امروز در سطح این شهرستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی صورت گرفته؛ عمده بارش‌ها برای شهرهای شمالی بود و شهرهای شرقی خوزستان کمتر در دامنه امواج قرار داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه در شرق نیز به‌صورت پر‌فشار بارش خواهد داشت، افزود: بارندگی در سطح شهرستان ایذه به‌صورتی که در دزفول و اندیمشک رخ داد پیش‌بینی نمی‌شود ولی احتمال می‌رود از امشب تا اواخر وقت فردا نیز بارش قابل ملاحضه‌ای در سطح شهرستان ایذه داشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی ایذه اضافه کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، بارش‌ها در شهرستان‌های دزفول و اندیمشک به‌صورت شدید انجام گرفت و باعث ایجاد سیلاب در سطح مناطق مختلف شد و این امر در سطح شهرستان ایذه می‌تواند باعث آب گرفتگی معابر عمومی شود.

زمانی با بیان اینکه بارش‌های بهاری بیشتر به‌صورت رگباری و منطقه‌ای حاصل می‌شود، تصریح کرد: اینکه چون بارش در مناطق دیگری از استان به‌صورت شدید و سیلابی بود در فصل بهار نمی‌تواند نشان از آن باشد که در مناطق دیگر نیز چنین می‌شود و با توجه به شکل‌گیری توده‌های ابر و تراکم آن در سطح هر منطقه بارش انجام می‌شود.

وی با پاسخ به اینکه بالا آمدن آب پشت دریاچه سد کارون 3 می‌تواند مانند سد دز باعث ایجاد خطر و هشدار شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه آبی و ورود آب به پشت دریاچه سد کارون 3 از استان چهارمحال و بختیاری است و پشت سد کارون 3 در آن منطقه تغذیه می‌شود و بارش‌های چشمگیری در این استان نبوده، نمی‌توان پیش‌بینی بالا آمدن آب را تا حدی که باعث سر ریز شود را داشت.

زمانی در پایان با اشاره به بارندگی‌های حاصل از ورود این سامانه در روزهای اخیر گفت: در روز 24 فروردین 8.1 میلی‌متر، در 25 فروردین 45.2 میلی‌متر و تا صبح امروز نیز 6.1 میلی‌متر بارندگی گزارش شد و باید دید شرایط در این منطقه به چه شکلی رقم خواهد خورد.

این شهرستان به‌دلیل قرار داشتن در کنار رود کارون و داشتن دو تالاب بزرگ، همواره در پرتو آب‌گرفتگی قرار داشته و انتظار می‌رود شهروندان و ساکنان مناطق روستایی که در خطر آب و طغیان رودخانه هستند از نزدیک شدن به آن خودداری کنند.

انتهای پیام/فارس*

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *