راه‌اندازی نخستین کلینیک تخصصی درمان دیابت در شهرستان ایذه

رئیس مرکز بهداشت ایذه از راه‌اندازی نخستین کلینیک تخصصی درمان دیابت در این شهرستان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.بیمارستان
به گزارش ایزنا؛ امرالله مردانی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی درمان دیابت در این شهرستان اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه کلینیک و فعالیت رسمی برای درمان دیابت و ارائه خدمات به بیماران دیابتی در ایذه وجود نداشته و برای اولین‌بار این امر در سطح این شهرستان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مستمر مدیریت شبکه بهداشت و درمان ایذه باعث محقق شدن این امر شد، افزود: علاوه بر راه‌اندازی این مرکز، در کنار آن کلینیک فشار خون نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت ایذه اضافه کرد:  قبلاً برای مراجعه‌کنندگان درمان دیابت در شهرستان ثبت منظم و سیستم شناسایی وجود نداشت، ولی با راه‌اندازی یک مرکز رایانه‌ای از این پس تمام معاینات بیماران در مرکز فشار خود و دیابت به صورت یک پرونده در سیستم ذخیره می‌شود.

مردانی با بیان اینکه در کلینیک دیابت خدمات رایگان به بیماران ارائه می‌شود تصریح کرد: این کلینیک به مناسبت هفته سلامت در این شهرستان افتتاح و به مناسبت این هفته 9 گلوکومتر و انسولین رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد تا کمی از فشار خرید آن کاسته شود.

وی ادامه داد: در این مرکز در ابتدا بیماران دیابتی معاینه شده و با توجه به تأثیر بیماری بر هر یک از اجزای بدن به پزشک مربوطه معرفی خواهد شد تا روند درمان به‌صورت تخصصی صورت گیرد.

مردانی اضافه کرد: در کنار این خدمات، در این مرکز پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، مشاور روانشناسی و… نیز به خدمت‌رسانی به بیماران خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تغذیه مردم شهرستان و برنامه‌های آنها روز به رو در حال تغییر است گفت: این تغییرات روند رو به رشد حرکت به‌سمت بیماری دیابت را داشته و این در حالی است که اینک شیوع بیماری در افراد روستایی شهرستان بالای 30  سال 4 درصد پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز بهداشت ایذه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون سیستم جامعی برای شناسایی این بیماران وجود نداشته و یا همه بیماران دیابتی شناسایی نشده‌اند؛ میزان درصد مشخصی برای تعداد بیماران این امر مشخص نیست و با توجه به راه‌اندازی این کلینیک در آینده این میزان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *