محقق شدن 95 درصدی برنامه سوادآموزی در شهرستان ایذه/ دانش‌آموزان روستایی در ایذه بضاعت گرفتن سرویس را ندارند

معاون فرماندار ایذه گفت: دانش آموزان ایذه‌ای در بخش‌های روستایی بضاعت گرفتن سرویس برای رفتن به مدرسه را ندارند.حسین کیانی معاون فرماندار ایذه

به گزارش ایزنا، نخستین همایش راهکارهای توسعه سوادآموزی طاین شهرستان ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

تجلیل از فعالان عرصه علم و سوادآموزی این شهرستان برای نخستین بار از برنامه‌های اجرا شده بود.

حسین کیانی در این همایش در این همایش با خیرمقدم به حاضران در این همایش و ابراز گلایه از عدم حضور مسئولانی که وعده شرکت در این برنامه را داده بودند اظهار کرد: بدون شک حضور مسئولان در این همایش می‌توانست یک تقدیر از کسانی باشد که در راه سوادآموزی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های بخشداران در محقق شدن امر توسعه سوادآموزی در شهرستان گفت: اگر همت بخشداران در شهرستان و تلاش‌های آنها در روستاها نبود بدون شک برای تحقق برنامه‌های سوادآموزی با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

معاون فرماندار ایذه با بیان اینکه امروز ما در کشور هرچه داریم به برکت انفاس امام راحل و قطره قطره خون شهداست، خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های دولت و وزارت آموزش و پرورش باید جهت پیگیری امور ترویج سوادآموزی در مناطق مختلف برنامه‌هایی صورت می‌گرفت که مبنای آن بر 2 محور انسداد بی‌سوادی و سوادآموزی عمومی بود.

کیانی با اشاره به گستره بسیار زیاد شهرستان و وجود 540 روستای با نام و بی‌نام در ایذه تصریح کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت و گستردگی منطقه انجام کار سوادآموزی امری آسان نیست و برای تحقق آن در این شهرستان همت والایی به‌کار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ثمره کارهای انجام شده در شهرستان محقق شدن 95 درصدی سوادآموزی در شهرستان بود که به اداره کل آموزش و پرورش استان تعهد داده شد عنوان کرد: با توجه به جغرافیای انسانی موجود در شهرستان رسیدن به آمار امیدوار کننده یک هزار و 2 نفر سوادآموز در این روستاها امری خوشایند است.

کیانی با بیان اینکه اگر این آمار برای منطقه‌ای بود که جمعیت یک جا قرار داشت امری عادی بود گفت: با توجه به این پراکندگی وسیع و عشایری بودن بسیار از روستاها و کوچ مردم منطقه، آمار به‌دست آمده نشان از تلاش‌های زیاد انجام شده دارد.

*مشکلات دانش‌آموزان روستایی شهرستان ایذه

وی تأکید کرد: با توجه به انسداد بی‌سوادی که از محورهای اداره سوادآموزی است باید تلاش‌ها در جهت محقق شدن این امر انجام شود، ولی در کنار آن مدارس زیر 7 نفر نیز نباید تعطیل شوند تا بی‌سوادی به‌طور کامل حتی در مناطق با دانش‌آموز کم ریشه‌کن شود.

کیانی با اشاره به مشکلات دانش آموزان روستایی این شهرستان تشریح کرد: دانش آموزان ایذه‌ای در بخش‌های روستایی بضاعت گرفتن سرویس برای رفتن به مدرسه را ندارند و باید با همکاری همدیگر برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی سرویس برای جابه‌جایی دانش آموزان روستایی اقدامی است تا که برخی از خانواده‌های ناآگاه، کم آگاه و بی‌بضاعت از ادامه تحصیل فرزند خود جلوگیری نکنند افزود: باید دست در دست هم داد و با همکاری تمام نهادها و آموزش و پرورش این برنامه‌های آموزشی و سوادآموزی را بومی‌سازی کنیم تا در این رابطه اقدامات با تأثیر و پیشرفت انجام شود.

انتهای پیام/فارس*

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *