راه آهن ایذه-اصفهان باید در دستور کار باشد/شمال شرق خوزستان در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار گیرد

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت احداث راه آهن خوزستان-اصفهان گفت: اراضی نیمه شمالی نیز باید زیر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار گیرد.

 

به گزارش ایذه نامه، علی اکبر حسینی محراب در حاشیه سفر خود به شهرستان ایذه با اشاره به کمبود‌ها و ضرورت‌های کاری برای این شهرستان اظهار کرد: یکی از مواردی که مدیران و مسئولان شهرستان باید به آن توجه داشته باشند مسأله پرهیز از قوم گرایی و طایفه بازی است. نباید مردم یک منطقه به دلیل آنکه همراه و همسوی یک مدیر و مسئول نبودند از دریافت خدمات محروم شوند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت انجام کار راه آهن اهواز-ایذه-اصفهان افزود: یکی دیگر از اقدامات جهت اشتغال در منطقه، اجرایی کردن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شمال استان خوزستان است. اقدامات در حوزه جنوب استان صورت گرفت و شمال استان نیز باید تحت پوشش این طرح قرار گیرد. مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای این پروژه در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به ضرورت نهایی شدن کار آزادراه ایذه-لردگان به عنوان یکی از محور‌های اصلی مواصلاتی استان خوزستان به مرکز کشور گفت: طی جلسه‌ای با معاون وزارت راه و شهرسازی و این مسأله تحت عنوان پروژه تعریف شد و برای آن ۴۳ هزار میلیارد تومان درخواست شد و این درخواست برای معاون اول رئیس جمهور ارسال و وی جهت قرار گرفتن در دستور کار آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرد.

محراب با اشاره به مسأله انتقال آب به شهر ایذه و بهره‌مندی شهروندان از آب دریاچه سد کارون ۳ بیان کرد: ۳ طرح آب‌رسانی به مناطق مختلف استان خوزستان در دستور کار قرار داشت که ۲ مورد آن صورت گرفت و طی جلسه با هیأت دولت و شخص رئیس جمهور، پروژه تأمین آب شهرستان ایذه و شمال شرق استان خوزستان تحت عنوان فدک در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی شهرستان ایذه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی ۱۰ روستای شهرستان ایذه جهت خوشه صنعتی باید به عنوان پایلوت انتخاب شود و طرح‌های اقتصادی در آن اجرایی شود و در سفر بعدی به شهرستان ایذه آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *