مسئولان استانی برنامه‌ای برای ایذه ندارند؟/محرومیت‌های ایذه دیده شود

امام جمعه ایذه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۷۸ به این شهرستان گفت: مسئولان دولت در استان خوزستان می‌بایست به بیانات و فرامین مقام معظم رهبری جهت رفع محرومیت در ایذه توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایذه نامه،  حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان ایذه در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی‌داشت هفته دولت و شهدای دولت اظهار کرد: این مسئولیت و جایگاه‌ها با مسئولیت‌های کشورهای دیگر و اماکن خصوصی فرق می‌کند، زیرا برای این صندلی‌ها خون‌ها داده شده است، دست و پاها قطع شده است و افرادی که غرق در خون بودند و مادرانی که داغدار شدند و فراق دیدند. جوان‌هایی که دیگر بازنگشتند.

وی با تاکید بر اینکه کار برای خدا و رضای شهدا باشد افزود: کسانی که مسئولیت بپذیرند و کار برای خدا و رضای شهدا و امام زمان نکنند بی‌تردید به این عقبه خیانت کرده‌اند. یک روز در این کشور کاپیتولاسیون بود و امروز آنچه مشاهده می‌کنیم علم ابی عبدالله است که با افتخار در این کشور برافراخته شده است.

امام جمعه شهرستان ایذه ادامه داد: مشکلات مردم نیازمند پیگیری و جدیت است. اینکه بایستیم و منتظر بمانیم؛ تجربه نشان داده است که کاری حل نخواهد شد.

موسوی با اشاره به مشکلات شهرستان ایذه بیان کرد: امروز موضوع اصلی شهرستان و اولویتی که می‌تواند معیشت و بخش عمده‌ای و شاید تمام اشتغال مردم شهر را حل کند انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به شهر ایذه است. ما از مسئولین جدیت در پیگیری را خواستاریم.

خطیب جمعه ایذه عنوان کرد: با قاطعیت به مردم گفته شود کجا کوتاهی می‌شود؟ وقتی دولت به این خوبی، مردمی و رئیس جمهور جهادی داریم که امید را در کشور ایجاد کرده و ارتباط با دنیا را فراهم کرده و پوزه آمریکا را به خاک مالیده و در کشور ایجاد امید شده است چرا این امید هنوز به ایذه نرسیده است؟ چرا پیام این امید از مسئولان استانی به ایذه نمی‌رسد؟

وی خطاب به مسئولان استانی گفت؟ چرا برای ایذه برنامه‌ای ندارند؟ جای سوال است چرا دولت انقلابی، مردمی و رئیس جمهور جهادی این امید را در شهرستان ایذه ایجاد نکرده است. ما می‌بینیم کشور در حال پیشرفت است و بیش از این هم نیز پیش خواهیم رفت اما مطالبه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ در شهرستان ایذه هنوز محقق نشده است؟

موسوی تاکید کرد:مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ که به صورت اختصاصی به ایذه آمدند بیان کردند این شهر مظلوم واقع شده است، عقب افتاده است و دو برابر جاهای دیگر باید در آن کار شود

وی گفت: به دولت‌هایی که بعد از این فرمان مقام معظم رهبری روی کار آمدند ما می‌گوییم آیا این کار را نه دو برابر بلکه یک برابر یا نصف آن آیا عمل کردند؟ اینک که دولتی آمد تفکرات انقلابی دارد انتظار بر این است فرمان معظم له برای رفع محرومیت و جبران گذشته در ایذه اتفاق بیفتد.

موسوی با تاکید بر اولویت‌سازی مشکلات در ادارات شهرستان توسط مسئولان آنها اضافه کرد: هر اداره‌ای مشکلات را ببیند، اولویت بندی کند و جهت حل مشکلات اولویت داده شده اقدام کند.

وی با بیان اینکه مسئولان هر اقدامی باید انجام دهند تا ایجاد اشتغال شود تاکید کرد: مسئولان ادارات شهرستان تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند، پاسخگویی مسئولان نسبت به مردم مناسب و قانع کننده باشد. برخی از مسئولان تحمل چند دقیقه‌ای جهت صحبت و انتقاد مردم را ندارند، مشخص است که وی شایستگی مسئولیت را ندارد.

امام جمعه ایذه عنوان کرد: مسئولان بیشتر برای مردم وقت بگذارند و مشکلات آنها را پیگیری کنند. در حد توان تا جایی که قانون راه می‌دهد قانون را به نفع مردم خم کنیم اما قانون را نشکنیم. قانون و مملکت مال مردم است باید برای آن تلاش شود. باید رضایت عمومی در شهرستان ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به مساله نماز در ادارات گفت: نماز پیش از اینکه یک توصیه اخلاقی باشد یک تذکر حکومتی است. باید مسئولان ادارات نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.

موسوی عنوان کرد: یک دولت با تفکر انقلابی روی کار است و اگر مسائل و مشکلات ایذه را فریاد می‌زنیم ناشی از مسائل حزبی و جنایی نیست و مطلبی در آن وجود ندارد. صریح و غیر صریح در خطبه‌های نماز جمعه از دولت تعریف کردیم. با دولت مشکل نداریم، رئیس جمهور را یکی از بهترین رئیس جمهورهای بعد از انقلاب می‌دانیم. مشکل مسائل ایذه هستند و اینجاست که ما اعتراض داریم.

وی اظهار کرد: مسئولان دولت بیایند به مشکلات ایذه ورود کنند و رسیدگی کنند. اقدامات محسوس شود و برنامه‌هایشان را ببینیم. برنامه‌ها می‌بایست قانع کننده باشد.

موسوی بیان کرد: وقتی از ناحیه مسئولان استانی برای امید بخشیدن به مردم اقدامی نمی‌بینیم چه امیدی داشته باشیم؟ این دولت مردمی را که می‌بینیم غبطه می‌خوریم که چرا این تلاش را در ایذه نمی‌بینیم؟ این ایذه‌ای که مقام معظم رهبری سال ۱۳۷۸ فرمودند دو برابر باید برایش کار شود باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *