اجرای ویژه برنامه “خوزستان پاکیزه” در ایذه

ویژه برنامه خوزستان پاکیزه به‌مناسبت فرا رسیدن فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان ایذه به اجرا درآمد.

به گزارش ایذه نامه ؛ با توجه به اینکه يكي از مهم‌ترين مشكلات محيط زيستي بسیاری از مناطق و استان‌های کشور و استان خوزستان، مديريت اصولي زباله‌ها بوده كه مديريت اصولي و صحيح آن و رسيدن به اهداف كوتاه مدت و بلند مدت در راستاي حفاظت از محيط زيست به‌عنوان ميراث نيازمند به انتقال به نسل‌هاي آينده، نيازمند اجراي وظايف قانوني همه دستگاه‌هاي اجرايي متولي است، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی جهت کاهش تولید آن و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی آن یکی از نیازهای اساسی هر جامعه است.

با این وجود؛ علاوه بر وظايف و اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي مسئول، همكاري شهروندان در موفقيت مديريت صحيح پسماندها ضروري بوده و در تحقق اهداف و برنامه‌هاي محيط زيستي و بهداشتي نقش بسيار مؤثري را ايفا مي‌كند.

يكي از راه‌كارهاي مؤثر همكاري مردم و واحدهاي فعال صنعتي در پاكيزگي و نظافت عمومي شهرها و روستاها، جلب مشاركت آنها از طريق آموزش و برگزاري آيين‌ها و برنامه‌هاي پاكسازي عمومي است.

از اين‌رو اداره حفاظت محیط زیست ایذه طبق برنامه پيش‌بيني شده از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان در راستاي ارتقاي مديريت اصولي پسماندها، جلب مشاركت عموم مردم و همكاري در اجراي برنامه‌ها و اقدامات محيط زيستي و بهداشتي، طرح “خوزستان پاكيزه” را با همكاري شهرداري‌ها، دهياري‌ها و ساير دستگاه‌هاي اجرايي مسئول و متولي و نيز صنايع؛ در استقبال از ماه مهر و آغاز فصل دانش و آموختن، در راستاي جلب مشاركت مردم و همراهي سازمان‌هاي مردم نهاد در سطح شهرستان به اجرا در آورد.

طی این برنامه که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ایذه از جمله موسسه مردم‌نهاد پویش فناوران جنوب، موسسه مردم‌نهاد سبزگامان دیار بلوط و بابونه، طنین طبیعت سوسن، كانون تلاشگران عرصه محيط زيست و باشگاه کوهنوردی طوفان ایذه و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در روز سه شنبه 27 شهریور 1402 در دو مسیر چهارراه اشکفت سلمان – جاده سلامت – تپه نور شهدا و ارگ اتابکی-بلوار زاگرس-پارک بی‌بی مریم بختیاری به اجرا در آمد، تمام طول مسیر توسط شرکت کنندگان از زباله‌های رها شده پاکسازی شد.

این برنامه‌ها به‌صورت نمادین بوده تا با استفاده از این مشارکت‌های مردمی گام‌های اساسی جهت آموزش به شهروندان در حفظ محیط زیست وعاری کردن آن از پسماندها برداشته شود.

انتهای پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *